جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 24 دی 1392     
آخرین وضعیت تولید و صادرات نفت ایران

 
 
مهر: عماد حسینی درباره آخرین وضعیت صادرات نفت ایران گفت: در شرایط فعلی بخشی از ظرفیت تولید نفت برای تامین خوراک پالایشگاه‌های نفت داخلی و بخشی دیگر به منظور صادرات و فروش به کشورهای مختلف جهان در نظر گرفته شده  است.

معاون وزیر نفت با اعلام اینکه در شرایط فعلی مشکلی برای فروش نفت خام نداریم، تصریح کرد: قطعا با توافق نهایی ایران و اجرای موافقت نامه ژنو مشکلات صادرات نفت کشور هم کاهش می یابد.

این مقام مسئول در وزارت نفت در پاسخ به این سوال که گفته می شود که هم اکنون بخشی از نفت ایران توسط دلالان و واسطه ها به مشتریان خارجی عرضه می شود، اظهار داشت: در حال حاضر نفت ایران بدون هیچگونه واسطه و یا دلالی به دست مشتریان و مصرف کنندگان نهایی در خارج کشور می رسد.

حسینی با یادآوری اینکه هم اکنون تمامی مراحل فروش نفت ایران توسط امور بین‌الملل شرکت ملی نفت انجام می شود، بیان کرد: پروسه فروش نفت کشور هم کاملا شفاف است.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه ایران برای فروش و صادرات نفت نیازی به دلایل بازی و واسطه گری ندارد، تاکید کرد: از این رو در حال حاضر هم مشکلی در فروش نفت نداریم.

وی اعلام اینکه در طول چند سال گذشته به همین دلیل هم ایران صادرات نفت خام به برخی از کشورها را کاهش و به برخی از کشور را افزایش داده است، یادآور شد: تمامی مبادلات نفت ایران شفاف انجام می شود.

این مقام مسئول در پایان از توافق ژنو و لغو تحریم های به عنوان یکی بازی برد – برد برای دو طرف یاد کرد و خاطرنشان ساخت: با توافق های نهایی حجم صادرات نفت کشور هم افزایش می یابد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: