جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 7 بهمن 1394     
دلم از سینما شکسته است!

باشگاه خبرنگاران جوان:

کاظم بلوچی بازیگر و فیلمنامه‌نویس سینما و تلویزیون با اشاره به دوری از سینما در سال‌های اخیر گفت: دلم از سینما شکسته است و چند سالی است که در تلویزیون کار می‌کنم. بازیگری می‌کنم و فیلم می‌سازم و کار می‌کنم.

وی افزود: من در فیلم خوبی به نام «رویای سینما» ایفای نقش کردم که در جشنواره اصفهان هم جایزه گرفت؛ ولی جای تعجب است که در جشنواره فیلم فجر راهش ندادند.

این بازیگر با استقبال از توجه به فیلمسازان جوان در سینما و جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: توجه به جوانان سینما بسیار کار خوبی است. ای کاش در سینمای ما از کارگردان‌های خوب برای آموزش به فیلمسازان جوان و دانشجویان رشته سینما استفاده می‌کردند؛ چون جوان‌ها آینده سینمای کشور را در دست دارند و قرار است آن را بچرخانند.

بلوچی با اشاره به رشد سینما در دهه‌های اخیر اظهار داشت: عده‌ای معتقدند سینما رشد نکرده است؛ اما این حرف اشتباه است. سینمای ما رشد کرده و جایگاه خود را پیدا کرده است و البته برای رسیدن به قله مورد نظر باید تلاش بیشتری کند. مسئولان هم باید میدان بیشتری به  فیلمسازان ما بدهند تا در عرصه بین‌المللی رشد بیشتری داشته باشیم. کارگردانی مثل اصغر فرهادی اسکار می‌گیرد و در سینمای ما هیچ تشویقی نمی‌شود. در کشورهای دیگر برای فیلمساز اسکار گرفته، ارزش زیادی قائلند.

این بازیگر در ادامه عنوان کرد: آرزوی من این است که مردم از سینما راضی باشند و رشد فیلمسازان کشور به خصوص جوانان را ببینیم. ما عاشق سینما بودیم و در آن دوران یک دوربین سوپر هشت هم نمی‌توانستیم تهیه کنیم تا فیلم بسازیم. الان با دوربین تلفن همراهشان فیلم می‌سازند و به جشنواره‌ها می‌فرستند. نسل نوی سینما باید بهتر از ما باشد و پیشرفت کند؛ چون امکانات و تجهیزات به روز دارند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: