جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 7 بهمن 1394     
مجوز شورا برای پرداخت 243 میلیارد تومان به بودجه جاری مترو

به گزارش گروه حمل ونقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران گفت: براساس مجوز شورای شهر شهرداری می تواند 243 میلیارد تومان برای بودجه جاری مترو پرداخت کند.

ناصر امانی معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با حضور در تالار شورا به منظور ارائه گزارش در خصوص عملکرد 9 ماهه شهرداری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گزارش عملکرد شهرداری شامل چند بخش می‌شود که بخشی از آن اطلاعات ثبت شده در سیستم فاینانس مالی شهرداری است و بخشی دیگر شامل تعهدات شهرداری می‌شود.

وی افزود: بودجه در نظر گرفته شده شهرداری برای شرکت مترو در سال 94، 2هزار میلیارد تومان است که شهرداری تا پایان آبان ماه هزار میلیارد به صورت نقدی پرداخت کرده است و درحال حاضر بیش از هزار و 500 میلیارد تومان به صورت نقد و غیر نقد به شرکت بهره برداری مترو پرداخت شده  که این مقدار بیش از 13 درصد اعلام شده از سوی اعضای شورا است.

معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران بیان کرد :در سیستم ثبت رسمی هزینه‌ها در 8 ماه نخست سال 60 میلیارد تومان بودجه محقق شده برای شرکت مترو ثبت شده است که آقای حافظی به این عدد استناد کرده اند.

امانی گفت: معمولا ثبت رسمی هزینه‌ها در شهرداری در پایان سال محاسبه می‌شود زیرا در این زمان است که صورت وضعیت‌های مالی از پیمانکاران دریافت محاسبه و حسابرسی می‌شود وبه بخش مالی شهرداری ارسال و مجدد برروی آن‌ها بررسی انجام شده و درنهایت در سیستم فاینانس ثبت رسمی می‌شود بنابراین همیشه ثبت هزینه نسبت به عملکرد عقب است.

وی افزود: همیشه بودجه مصوب در 9 ماه نخست سال 35 درصد محقق می‌شود ودر 2 ماه پایانی سال به بالای 80 درصد می‌رسد.

معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با اشاره به بودجه مصوب هزینه‌های جاری شرکت بهره‌برداری مترو گفت:صحبت‌های آقای حافظی درخصوص خرج 95 درصد از بودجه جاری شرکت مترو درست است اما ایشان دقت نکردند که شورای شهر مجوزی را تحت عنوان تبصره 5 بودجه به شهرداری داده است که بر مبنای آن پیش یبنی شده که اگر دولت سهم شرکت مترو را از بابت فروش بلیت پرداخت نکند شهرداری اجازه دارد 243 میلیارد تومان به منظور تامین هزینه‌های جاری شرکت بهره‌برداری مترو پرداخت کند.

امانی افزود: براساس این مجوز شهرداری می‌تواند تا پایان سال با استناد به تبصره 5 هزینه‌های جاری شرکت مترو را تامین کند و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران در رابطه با عدم انحراف گزارش های 9 ماه شهرداری و بررسی های انجام شده از آتش نشانی مبنی بر عدم تحقق بودجه گفت: بر اساس مجوز شورا کمیته‌ای به نام کمیته تخصیص در شهرداری تهران وجود دارد که منابع اولویت تخصیص بودجه را مشخص می‌کند از ابتدای سال مطرح شد که اولویت اول شهرداری تامین هزینه های اجتناب ناپذیر که شامل حقوق و مزایا و نگهداشت شهر می‌شود است و بعد هزینه های دیگر اولویت پیدا می‌کند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: