جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 6 بهمن 1394     
تشویق مالکان خودروهای برقی در انگلستان

به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز، رانندگان خودروهای برقی در انگلستان اجازه دارند در هنگام شلوغی و ترافیک از خطوط ویژه اتوبوس ها استفاده کنند.

این اقدام بخشی از تلاش دولت برای تشویق خرید خودروهای سبز محسوب می شود.

شهرهای میلتون کینز و داربی نیز چنین برنامه ای را اجرا می کنند و به رانندگان خودروهای برقی اجازه تردد در خطوط ویژه اتوبوس را می دهند در حالی که در منطقه هکنی، رانندگان این خودروها می توانند از چراغ های موجود در خیابان برای شارژ خودروی خود استفاده کنند. در شهر یورک نیز پارکی خورشیدی برای شارژ این خودروها ساخته شده و مالکان خودروهای برقی در بریستول و میلتون کینز می توانند به رایگان از پارکینگ ها استفاده کنند.

این طرح ها به تازگی به عنوان بخشی از اقدامات برای بودجه ای 40 میلیون پوندی که بین هشت شهر و استان تقسیم شده، توسط سازمان حمل و نقل اعلام شده است. ناتینگهام، بریستول، میلتون کینز و لندن ذینفعان اصلی این بودجه هستند در حالی که دتندی، آکسفورد، یورک و داربی نیز از آن بهره می برند.

خودروهای برقی به عنوان راه کار اصلی برای کاهش آلایندگی کربن در انگلستان شناخته می شوند که بسیاری از شهرهای این کشور را دچار مشکل کرده است. میزان خرید خودروهای برقی در سال 2015 نسبت به سال قبل آن تقریبا دو برابر شده و به 9934 دستگاه رسیده است.

در نروژ نیز مشوق هایی همچون معافیت مالیاتی و اجازه تردد در خطوط ویژه اتوبوس باعث رشد خرید خودروهای برقی شده که حدود یک پنجم از خودروهای جدید فروخته شده در این منطقه را شامل می شوند.

شهر لندن که آلوده ترین شهر انگلستان محسوب می شود بخش اعظمی از این بودجه را به خود اختصاص داده است. حدود 13 میلیون پوند به این شهر اختصاص داده شده تا خودروهای برقی در آن نسبت به دیگر خودروها اولویت داشته باشند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: