جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 5 بهمن 1394     
دبير «هفتمين جشنواره ترافيك و رسانه» تأكيد كرد:
چنانچه از 641 كشته و 13 هزار مجروح سالانه تصادفات تهران يك نفر هم كم شود موفق بوده ايم

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز، دبير «هفتمين جشنواره ترافيك و رسانه» در كنفرانس خبري اين جشنواره با اعلام اين كه سال گذشته 641 نفر بر اثر تصادفات ترافيكي در تهران كشته شده و بالغ بر 13 هزار نفر نيز مجروح و مصدوم شده اند، گفت: اگر اين جشنواره بتواند حتي یک نفر از آمار صدها كشته و هزاران مجروح و مصدوم حوادث ترافيكي تهران را نيز كاهش دهد، موفق بوده و رسالت خود را به خوبي انجام داده است.

دكتر سيد غلامرضا كاظمي دينان افزود: 51 درصد كشته‌ هاي تصادفات تهران را عابران پياده تشكيل مي‌ دهند از اين نظر پايتخت كشورمان متأسفانه نه تنها بين شهرهاي كشور كه در بين كلان‌ شهرهای جهان نيز پيشتاز است.

اين مدرس علوم ارتباطات با تأكيد بر نقش جشنواره ترافيك و رسانه بتواند در آگاه سازي و اطلاع رساني به آحاد جامعه در خصوص آسيب ها و خطراتي در جريان آمد و شدهاي روزانه‌، سلامتي و جان آنها را مورد تهديد قرار مي ‌دهد، اعلام كرد: اگر اين جشنواره به اندازه سَرِ سوزني در كاهش اين آسيب‌ها و خطرات سهم داشته باشد، در ايفاي هدفي كه براي آن در نظر گرفته شده با موفقيت عمل كرده است.

معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران نيز در اين كنفرانس خبري با اعلام اين كه از جمله اهداف برگزاري جشنواره ترافيك و رسانه ايجاد انگيزه در اصحاب رسانه و خبرنگاران براي فعاليت هر چه بيشتر در حوزه ترافيك است، اظهار كرد: به وجود آوردن حس رقابت حرفه اي در ميان خبرنگاران از طريق تجليل و تقدير از آثار برتر، برقراي تعامل ميان دست انداركاران حمل و نقل و ترافيك و رسانه ‌هاي جمعي، تأكيد بر انعكاس جامع، دقيق، سريع و گسترده اخبار حمل و نقل شهري در رسانه ها از ديگر اهداف برپايي اين جشنواره است.

مهندس سيد محمد مهدي ميرزايي قمي با اشاره به اين كه رسانه‌ هاي مكتوب، رسانه‌ هاي ديداري و شنيداري، رسانه ‌هاي تصويري و رسانه ‌هاي شهروندي از جمله رسانه ‌هايي هستند كه آثار آنها در جشنواره ترافيك و رسانه مورد ارزيابي قرار خواهد گرفت، تصريح كرد: محورهاي اصلي اين جشنواره شامل آموزش و فرهنگ سازي؛ قانون، مجريان و تعامل بين بخشي؛ توسعه پايدار؛ انسان و برنامه ريزي حمل و نقل است.

مدير اجرايي جشنواره ترافيك و رسانه در پايان اين كنفرانس خبري با تأكيد بر اين كه بخش ويژه جشنواره امسال با موضوع «خط سفيد» اختصاص دارد، خاطرنشان كرد: خطوط سفيد ترافيكي به عنوان نماد نظم و انضباط، رعايت حقوق ديگران و احترام به قانون از اهميت و جايگاه ويژه اي در بين موضوعات ترافيكي برخوردار است.

گفتني است يك هزار و 972 اثر در بخش هاي مختلف به دبيرخانه جشنواره ترافيك و رسانه ارسال شده است و مراسم اختتاميه اين جشنواره به همراه نمايشگاه آثار برگزيده در روز دوشنبه 26 بهمن در فرهنگ سراي بهمن برگزار مي شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: