جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 5 بهمن 1394     
تویوتا کمری تاکسی شد

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،  آیین رونمایی از ناوگان مدرن و پاک شرکت توسعه حمل و نقل کالا و مسافر آرین تاکسی با معرفی 50 دستگاه خودروی هیبریدی با استاندارد یورو5 با حضور مهندس تشکری هاشمی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران دکتر خطیبی مدیر شرکت آرین تاکسی، ، مهندس مظفر رئیس سازمان تاکسیرانی تهران و سردار حسینی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهرداری نیوز ، در ابتدای مراسم خطیبی مدیر شرکت آرین تاکسی اظهار داشت :  عرضه این تاکسی ها با مشارکت بخش خصوصی و سپردن اجرای سیاست ها به این بخش انجام شده است این گروه با اهداف اصلی و کلانی وارد کسب و کار در این زمینه شده و این حرکت بسیار مهم و کاربردی را اجرایی نموده اند.

وی اهداف از ورود این نوع خودروها به ناوگان تاکسیرانی را کمک به ارتقا فرهنگ در تاکسیرانی، پیاده سازی یک سیستم مدرن و کامل برای اولین بار در کشور، عنوان کرد و افزود : کمک به کاهش آلودگی هوا، افزایش رفاه عمومی اعم از مشتری و رانندگان و کسب درآمد و منفعت اقتصادی از طریق کسب و کار و توسعه فروش خودروهای تویوتا و رنو به عنوان خودروهای با کیفیت و پاک و مدرن در شبکه تاکسیرانی کشور از دیگر اهداف مورد نظر در این حرکت است.

وی با اشاره به مساعدت معاونت محترم حمل و نقل ترافیک و سازمان تاکسیرانی تهران در اجرای این اقدام  گفت :  در گام اول از فاز اول این پروژه بزرگ و ملی با سرمایه گذاری شرکت های ایرتویا و نگین خودرو 50 دستگاه خودروی تویوتا کمری، جی ال و رنو فلوئنس وارد ناوگان تاکسیرانی شهر تهران می شود.

خطیبی خاطرنشان کرد: خودروها از نوع هیبرید و اتومات هستند و با تنوعاتی که ذکر شد به زودی با مساعدت شهرداری و سازمان تاکسیرانی خودروهای رنو فلوئنس برقی و تویوتا ال جی اضافه خواهند شد.

وی افزود : کلیه این خودروها مجهز به آخرین تجهیزات روز دنیا هستند ضمن اینکه این تجهیزات به صورت پکیج کامل قابل کنترل می باشد.

وی گفت : کلیه این خودروها متعلق به شرکت آرین تاکسی هستند و رانندگان آنها با توجه به مکانیزم های انگیزشی حقوق دریافت خواهند کرد . رانندگان عموما تحصیلکرده و آموزش دیده و اغلب مسلط به مکالمه زبان های خارجه و ملبس به لباس های فرم مناسب می باشند.

در ادامه سید جعفر تشکری هاشمی در ورود این تاکسی ها به ناوگان تاکسیرانی  اظهار داشت: این مهم،اقدامی ارزشمند در تاریخ شهر تهران است. با توجه به موضوع آلودگی شهر ورود تاکسی های نسل نو می توانند کمک به سزایی در کاهش آلودگی تهران نمایند و بیش از همه باید گفت که این خودروها می تواند ابزاری برای سلامت شهروندان  تهرانی باشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: هر تاکسی فرسوده روزانه 12 کیلو گرم آلودگی ایجاد می کند که اگر جایگزین آن خودرویی باشد با استاندارد یورو5 به ازای هرکیلومتر 1.16 گرم آلایندگی تولید می شود که در این صورت هر 35 خودروی مدرن مساوی با یک تاکسی فرسوده به لحاظ آلایندگی در سطح شهر است.

میثم مظفر با اشاره به بحث اهمیت کیفی سازی  در حوزه حمل و نقل عمومی و تحولات بنیادین که اخیرا صورت گرفته گفت: سرمایه گذاری هایی که به بخش خصوصی اختصاص داده می شود صرفا به دلیل ارائه خدمات شایسته به شهروندان عزیز است.

رئیس سازمان تاکسیرانی تهران با اشاره به تحولاتی که صورت گرفته در بخش مدیریت شهری و حمل و نقل عمومی تصریح کرد: با وجود آلودگی هوا استفاده از خودروهای سوخت پاک و خودروهایی که از  استاندارد یورو5 برخوردارند قطعا می توانند تحول بزرگی در شهر ایجاد نموده و این امر امروز در حوزه تاکسیرانی شکل گرفته است.

مظفر افزود: پیش بینی می شود ظرف سه سال آینده حدود 10هزار دستگاه از این خودروها به ناوگان  تاکسیرانی اضافه شود.

وی گفت : سازمان تاکسیرانی درصدد است تا سیستم های هوشمند و سیستم مرکزی کنترل و نظارت هوشمند را در جهت نظارت میدانی در سطح واحدهای گشت و کنترلی استفاده نمایند همچنین به دنبال آن هستیم تا تکنولوژی و ابزار مدیریتی ناوگان را ارتقا داده و خدمات ارزنده تری را به شهروندان ارائه نماییم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: