جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 14 تير 1393     
تهران در بهبودکیفیت پروژه های عمرانی گام های تاثیرگذاری برداشته

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز،پروژه بزرگراهی صدر و تونل نیایش مورد ارزیابی انجمن مدیریت پروژه های بین المللی قرار گرفت و نتایج این بررسی در مهرماه امسال اعلام خواهد شد.

تیم ارزیاب انجمن مدیریت پروژه های بین المللی که شامل 8 کارشناس زبده از کشورهای لهستان ، آلمان ، هلند ، استرالیا و یونان است، از روز دوشنبه نهم تیر ماه به تهران آمده و طی 3 روز به بازدید و ارزیابی پروژه های شاخص تونل نیایش و بزرگراه طبقاتی صدر پرداخته است.

هیاتی از داوران خارجی طی چند روز اخیر نیز به ارزیابی دو پروژه صدر و نیایش پرداختند که در این راستا روز گذشته داوران آلمانی، یونانی، لهستانی و استرالیایی پروژه صدر را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند و مصاحبه هایی با مدیران و مهندسان پروژه انجام شد.

گریزیگور دزونیک، سر گروه تیم ارزیاب انجمن مدیریت پروژه های بین المللی درخصوص اینکه چه فاکتورها و معیارهایی برای ارزیابی پروژه ها مد نظر قرار می گیرد، گفت: اساسا این تیم برای ارزیابی مدیریت پروژه ها و تبادل نظرات در این خصوص شکل گرفته است. ما 9 معیار برای ارزیابی پروژها در نظر گرفته ایم که از آن جمله می توان به اهداف پروژه، رهبری پروژه، معیارفرآیندی ،کارکنان ، منابع انسانی، منابع مالی و ... اشاره کرد.

وی با بیان اینکه 4 معیار بعدی مربوط به نتایج پروژه در زمینه های بدست آمده است، افزود: فرهنگ مدیریت در پروژه های مختلف جهان متفاوت است مثلا شیوه مدیریت در هند، استرالیا و ایران با اروپا فرق دارد و همین امر موجب شده است که ما تلاش کنیم تجارب مدیریتی موفق را در دنیا شناسایی و معرفی کنیم.

این داور لهستانی اضافه کرد: سعی ما بر این است که با دیدن پروژهای مختلف در جهان تجارب مدیریتی را بررسی کرده و با استانداردهای موجود ترکیب کنیم.

وی به زمان اعلام نتایج اشاره و اظهار کرد: نتایج بررسی و ارزیابی پروژها بعد از کنفرانس جهانی که در پایان ماه سپتامبر است اعلام خواهد شد.

8 داور خارجی از کشورهای آلمان، هلند، یونان، لهستان و استرالیا و 2 داور ایرانی در تیم ارزیاب انجمن مدیریت پروژه های بین المللی حضور داشتند که به بررسی دو پروژه صدر و نیایش در سطح ابر پروژه ها پرداختند. دفتر این انجمن در کشور هلند واقع است و مباحثی که در آن مورد بحث قرار می گیرد مربوط به کیفیت ساخت و ساز پروژه ها نیست بلکه صرفا مربوط به مسائل مدیریتی حاکم بر پروژه ها می شود. تونل نیایش به طول مجموع بیش از 10 کیلومتر و بزرگراه طبقاتی صدر به طول تقریبی 11 کیلومتر ( همراه با رمپ و لوپ ها و مسیرهای دسترسی) ابر پروژه های شهرداری تهران در حوزه فعالیت های عمرانی هستند که هر دو در مدت زمان کمتر از 2 سال و با یک مدیریت جهادی به ثمر نشستند و افتخار جامعه مهندسی کشور به حساب می آیند . رعایت استاندارد های بین المللی ، اعمال توامان دقت و صحت در عین سرعت عملیات اجرایی و بهره مندی از تکنیک های مبتکرانه که باعث صرفه جویی های قابل توجه در هزینه ها شد ، از جمله نکات مثبت و شاخص این پروژه ها به لحاظ مدیریتی محسوب می شود

.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: