جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 4 بهمن 1394     
90 درصد مینی بوس فعال در ناوگان حمل و نقل با عمر بالای 20 سال است

به گزارش گروه حمل ونقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،مدیرعامل اتحادیه مینی بوسرانی کشور با اشاره به فرسودگی 90 در صدی ناوگان مینی بوسرانی کشور و عدم تسهیلات بلا عوض به جهت نوسازی ناوگان مینی بوسرانی گفت: در صورت ادامه این وضعیت روز به روز به تعداد مینی بوس های فرسوده در کشور اضافه خواهد شد و این تعداد افزایش خواهند یافت.

غلامرضا غضنفری در گفتگو با شهرداری نیوز با اشاره به تسهیلات 70 درصدی جهت نوسازی مینی بوس های فرسوده اظهار داشت: در حال حاضر براساس تصمیم گیری های صورت گرفته سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به دارندگان خودروهای فرسوده حدود 70 درصد قیمت خودرو را تسهیلاتی با بهره 6 درصد جهت نوسازی مینی بوس های فرسوده ارائه کند.

وی در خصوص طرح معادل سازی گواهی اسقاط خودروها افزود: طرح معادل سازی گواهی اسقاط هر چند طرح بسیار خوبی برای نوسازی ناوگان سنگین است اما اجرای آن به نفع صاحبان خودروهای فرسوده سنگین نبوده است بلکه موجب ایجاد فضای مناسبی برای حضور دلالان گردیده است.

 مدیرعامل اتحادیه مینی بوسرانی کشور گفت: در این شرایط انتظار می رود تا به سرعت حرکتی جدی و موثری در ارتباط با نوسازی ناوگان مینی بوسرانی صورت گیرد تا بخش مهمی از مشکلات موجود در این ناوگان رفع شود.

غضنفری در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر تامین خودرو جایگزین همچنان مشکل جریان نوسازی مینی بوس های فرسوده است چرا که حداکثر خودرو تامین شده از تولیدات داخلی در سال کمتر از هزار دستگاه است بنابراین باید برای تامین نیاز در این بخش از خودروهای وارداتی استفاده شود که این خود هزینه بالایی به همراه خواهد داشت و باعث به وجود آمدن مشکلات دیگری خواهد شد.

وی با اشاره به اسقاط بیش از 2 هزار دستگاه مینی بوس فرسوده در کشور اذعان داشت: با وجود اعلام دولت تاکنون هیچ کدام از مینی بوس های برون شهری موفق به دریافت خودروی جایگزین نشده و تنها درصدی از مینی بوس های درون شهری موفق به دریافت مینی بوس جایگزین گردیده اند.

وی با اشاره به عمر بالای مینی بوس های فرسوده در کشور تصریح کرد: در حال حاضر عمر بسیاری از مینی بوس ها در کشور به بالای 20 سال می رسد و ضرورت دارد تا به سرعت اقداماتی موثر در این ارتباط صورت گیرد

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: