جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 3 بهمن 1394     
از رده خارج کردن 400 هزار خودرو فرسوده تهران نیمی از آلودگی هوا را کاهش می دهد

به گزارش گروه محیط  زیست شهرداری نیوز،رئيس مرکز تحقيقات آلودگی هوا پژوهشکده محیط زیست اعلام کرد: بررسی هایی  انجام شده نشان می دهد اگر 400 هزار خودرو فرسوده  در شهر تهران از رده خارج  شود،  نیمی از آلودگی هوا در شهر تهران کاهش می یابد.

دکتر کاظم ندافی در حاشیه برگزاری کارگروه تدوین سند حمایت طلبی کاهش آلودگی هوا اظهار کرد : زمانی که از خودرو فرسوده صحبت می شود، تنها سن خودروها ملاک نیست چرا که ممکن است یک خودرو کمتر20 سال کار کرده باشد اما به گونه ای از آن استفاده شده که اکنون انواع آلاینده را به مقدار زیاد تولید می کند بنابراین مقیاس فرسودگی باید میزان تولید آلایندگی خودروها باشد.

وی تاکید کرد: به جای آنکه در زمینه کاهش آلودگی هوا در زمینه های مختلف سرمایه گذاری شود باید تمرکز بر از رده خارج کردن خودرو ها و موتور سیکلت های فرسوده باشد.

 رئيس مرکز تحقيقات آلودگی هوا پژوهشکده محیط زیست خاطرنشان کرد: توسعه حمل و نقل عمومی باید در دستور کار باشد تا گامی در جهت حفظ سلامت مردم به ویژه در برابر ابتلا به سرطان برداشته شود.

وی با اشاره به راه اندازی کارگروه تدوین سند حمایت طلبی کاهش آلودگی هوا در فرهنگستان علوم پزشکی از یک سال گذشته تاکنون ، در این باره گفت: کارگروهی متشکل از صاحب نظران، متخصصان، کارشناسان و نمایندگان رسمی سازمان های مسئول در زمنیه کاهش آلودگی هوا گردآمدند تا مشخص شود چه کارهایی باید در کنترل و کاهش آلودگی هوا انجام می شد که به سرانجام نرسیده است و برای نواقص و مشکلات موجود در این مسیر راه حل ارائه شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: