جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 1 بهمن 1394     
دختران انگلیسی فریب خورده داعش

العالم: داعش از هر روشی برای جذب نیروهای جدید استفاده می کند و با پول ، آدم ربائی ، خشونت و فریفتن دختران تعداد نیروهای خود را افزایش می دهد.

نزدیک به یک سال از زمان ناپدید شدن 4 دختر انگلیسی می گذرد دخترانی که فوریه 2015 ناپدید شدند و سرانجام معلوم شد که به بهانه گردشگری به ترکیه رفته اند ولی از سوریه سردرآوردند.
این چهار دختر انگلیسی از ترکیه سوار اتوبوسی به سوی مرزهای سوریه شده و پس از 17 ساعت به رقه که تحت تصرف داعش است ، رسیدند و به همسری نیروهای این گروه تروریستی درآمدند.
ناپدید شدن این دختران جنجالی بزرگ در انگلیس به راه انداخت و نگرانی ها را درباره قدرت داعش برای جذب نیرو از خارج خصوصاً دختران جوان بیشتر کرد.

دخترانی به نام شمیمه بِگوم 15 ساله ، امیره عباس 15 ساله ، خدیجه سلطان 16 ساله از دانش آموزان نمونه مدرسه خود در منطقه بِتنال گرین در شرق لندن پایتخت انگلیس بودند ولی فریب خوردند و تحصیل را رها کرده و به صفوف وحشی ترین و خونریزترین گروه تروریستی جهان پیوستند.
روزنامه گاردین امروز چهارشنبه در گزارشی با عنوان " از همسری تا بیوگی در رقه " نوشت : چهار دختر انگلیسی که به سوریه فرار کرده بودند ، به همسری  نیروهای داعش درآمدند ولی 2 نفر از آنها چند ماه پس از ورود به سوریه همسران خود را از دست دادند و بیوه شدند و خانواده های این دختران می گویند که امیره عباس به همسری یک عضو استرالیائی داعش درآمد که این فرد در یکی از درگیری ها کشته شد و خدیجه سلطان که از دختران دیگر بزرگ تر بود، به سرنوشت امیره دچار شد.

گاردین افزود : سه دختری که سال 2015 از شرق لندن فرار کردند ، می خواستند به دوست خود که 2 ماه پیش به سوریه رفته بود ، بپیوندند و پس از اینکه به وی پیوستند ، چهار نفری به همسری نیروهای داعش در رقه – مقر اصلی این گروه در شمال سوریه - درآمدند.

این روزنامه انگلیسی نوشت : این دختران انگلیسی آخرین بار نیمه دسامبر 2015 با خانواده های خود تماس گرفتند و گفتند که داعش به آنها اجازه استفاده از موبایل را نمی دهد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: