جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 30 دی 1394     
راه اندازی چهار ایستگاه دوچرخه در معابر مرکزی شهر تهران، تا پایان سال

به گزارش اخبار مناطق22گانه شهرداری نیوز،شهردار منطقه 11 تهران ضمن اعلام راه اندازی 4 ایستگاه دوچرخه سواری تا پایان سال گفت: استفاده از دوچرخه به عنوان پاک ترین مدل حمل و نقلی و نیز وسایل حمل و نقل عمومی می تواند به کاهش آلودگی هوای شهر تهران تا 40 درصد کمک کند.

نصراله آبادیان گفت: 40 درصد آلودگی هوای شهر تهران مربوط به استفاده ازالگوهای شخصی حمل و نقل است که می توان با فرهنگسازی استفاده شهروندان از دوچرخه و وسایل حمل و نقل عمومی، از بحران آلودگی هوا خارج شد.

وی در ادامه گفت: با وجود 80هزار دستگاه تاکسی در شهر تهران که یکی از بزرگترین ناوگان تاکسیرانی جهان است و رقم آن معادل تاکسی های شهرهای بزرگ دنیاست، استفاده از دوچرخه، تاکسی ، اتوبوس ومترو بهترین راهکار برای کاهش آلودگی هواست.

شهردار منطقه 11 با بیان این که عدم فرهنگسازی در این زمینه باعث شده است تا شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده بهینه نکنند، توجه به این موضوع و نیز الزامات قانونی را 2 راهکار مهم برای برون رفت از بحران آلودگی هوا دانست و افزود: در همین راستا توجه به زیر ساخت های شهری از جمله هوشمند سازی مبادی ورودی منطقه در سال 94 انجام شده است و حرکت رانندگان بین خطوط نیز کنترل می شود.

شهردارمنطقه 11 خاطر نشان کرد: در نیمه اول سال 95 نیز مهم ترین اقدام حوزه حمل و نقل و ترافیک منطقه 11 در بخش هوشمند سازی خواهد بود تا از طریق الزامات قانونی و نیز آموزش هایی که به رانندگان داده می شود، شاهد کاهش تخلف و ایجاد انضباط و آرامش در ترافیک بخش مرکزی شهر تهران باشیم.

آبادیان با اشاره به اقداماتی که در زمینه توسعه مترو و خطوط بی آر تی در شهر تهران انجام شده است، بر توجه جدی مسئولین برای ترغیب شهروندان به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی تأکید کرد.

راه اندازی 4ایستگاه دوچرخه درمنطقه 11 با اولویت مسیرهای غرب به شرق که هم اکنون در خیابان امام خمینی (ره) در حال چیدمان است، از دیگر برنامه های مدیریت شهری برای کاهش آلودگی هوا و استفاده از الگوهای پاک در شهر تهران است که تا پایان سال دایر خواهد شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: