جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 29 دی 1394     
روز هوای پاک، آلوده ترین روزسال

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جلسه ملاقات مردمی 1888 گفت: این جلسه که در خصوص حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران برگزار شده بستری برای بیان انتقادات، پیشنهادات و شکایات است تا بتوانیم مسائل و مشکلات شهروندان را مورد ارزیابی قرار داده و در اسرع وقت پیگیری نماییم.

سید جعفر تشکری هاشمی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو اظهار داشت: در بازه زمانی این جلسه حدود 50 تماس تلفنی و تعدادی ملاقات حضوری انجام شد و از این طریق مشکلات عمده شهروندان مطرح گردید.

وی در ادامه افزود: بیشترین مسائلی که شهروندان مطرح می نمودند عمده مشکلات  مربوط به ناوگان اتوبوسرانی بود که اکثرا خواستار توسعه و گسترش خطوط اتوبوس به خصوص خطوط کم مسافر بودند.

تشکری هاشمی گفت: یکی از قول هایی که داده شده و به طور جد پیگیر اجرای آن هستیم ادامه ی خط اتوبوس در امتداد  بزرگراه شهید حکیم برای دسترسی شهروندان غرب تهران می باشد و دیگری ادامه مسیر BRTخط 5 که از ایستگاه علم و صنعت تا میدان آرژانتین است در دست اقدام می باشد.

وی تصریح کرد: شکایاتی نیز از نحوه پارک اتوبوس ها در شب و همینطور چگونگی توقف آنها در توقفگاه ها گزارش شده که باید با رعایت قوانین و مقررات این ایجاد مزاحمت ها را به حداقل برسانیم.

این مدیر مسئول در ادامه به بحث شکایات رانندگان تاکسی اشاره کرد و افزود: برخی از شرکت های در خصوص ارتباط بیسیمی و همینطور سرویس دهی خطوط خود مواردی را ذکر نمودند و اطلاعات به صورت دقیق از آنها دریافت گردید که اعلام شد سازمان تاکسیرانی به فوریت این شکایات را بررسی نمایند.

وی افزود: به طور کلی می توانیم بگوییم حمل و نقل عمومی همچنان موضوع درجه یک شهروندان می باشد و اگر امروز را روز هوای پاک اعلام نمودند به این دلیل است که با یک پدیده مهم به نام آلودگی هوا روبه رو هستیم.

تشکری هاشمی در ادامه بیان کرد: در مورد بحث آلودگی هوا باید برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد و این برنامه ریزی به صورت بخشی نخواهد بود بلکه همه دستگاه های مرتبط می بایست احتمام لازم را داشته باشند و هریک از ارگان های مربوطه باید وظایف خود را برای بهبود هوای شهر تهران به خوبی انجام دهند. وزارت نفت، وزارت کشور، وزارت صنعت و معدن و تجارت و بسیاری از دستگاه های سازمانی نظیر سازمان حفاظت محیط زیست در این زمینه همکاری لازم را انجام داده اند. 

وی گفت: حال که در روز هوای پاک بدترین روزهای سال را سپری میکنیم باید این زنگ خطر را به عنوان یک هشدار جدی تلقی نماییم و هر سازمانی به دنبال وظایفی که قانون گذار برایش تعریف نموده باشد.

سید جعفر تشکری هاشمی خاطرنشان کرد: مهمترین و اصولی ترین و اساسی ترین کاری که در حوزه شهرداری تهران انجام شده است موضوع توسعه مترو است. ایجاد آلودگی مترو معادل با صفر است هیچ نوع سوخت فسیلی در مترو استفاده نمی شود و جابه جایی و انبو مسافران در زیر سطح شهر صورت می گیرد. این مهمترین کاری است که در کشور صورت گرفته است.

وی در ادامه افزود: بیش از 1645 میلیارد تومان صرف هزینه های مترو شده که این هزینه به غیر از املاکی است که در اختیار مترو گذاشته شده تا بتوانند ایستگاه ها، پایانه ها را احداث نمایند. انتظار ما این است که به غیر از شهرداری دستگاه های مرتبط دیگر نیز انجام وظیفه کنند تا این ظرفیت خوب فنی را که در کشور وجود دارد برای توسعه حمل و نقل پاک که مترو در رأس آنهااست انجام دهیم.

سید جعفر تشکری هاشمی با اشاره به هیبرید نمودن اتوبوس ها گفت: در حال حاضر چهار دستگاه 3 کابینه هیبریدی وارد ناوگان اتوبوسرانی شده و این طرح می تواند الگویی برای تکنولوژی آینده در اتوبوسرانی باشد و ما در حال بررسی نقاط ضعف و قوت این طرح هستیم.

وی در ادامه افزود: با وجود محدودیت های درآمدی که در شهرداری با آن مواجه هستیم بحث بازسازی اتوبوس های فرسوده را در دستور کار قرار داده و اتوبوس های برقی را جایگزین آنها نمودیم.

تشکری هاشمی در پایان به بحث موتورسیکلت های برقی اشاره و افزود: در این زمینه شهرداری بودجه خوبی را تعیین نموده که شهروندان به خرید موتورسیکلت های برقی ترغیب و از یارانه شهرداری تهران برخوردار شوند و با پیگیری های انجام شده در طی جلساتی با سازمان حفاظت از محیط زیست و وزارت صنعت، معدن و تجارت توقف تولید موتورسیکلت های کاربراتوری به تصویب رسید.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: