جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 29 دی 1394     
ایجاد خط جدید در امتداد خط 5 بی آر تی

به گزارش گروه حمل نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز ، سید جعفر تشکری هاشمی اظهار داشت: مشکلات شهروندان در قالب سه بخش بوده که در حوزه ناوگان اتوبوسرانی شهروندان تهرانی از کمبود و فاصله زیاد اتوبوس‌ها گلایه داشتند، حتی در خواست تعداد خط به خصوص در غرب تهران از سوی شهروندان پیشنهاد شد و نهایتا وعده‌هایی به شهروندان بیان شد تا بتوانیم بخشی از مشکلات را کم کنیم.

وی افزود: خط ویژه اتوبوس درامتداد بزرگراه شهید حکیم در تکمیل ادامه مسیر خط 5 بی.ار.تی احداث شود .

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به شکایت شهروندان خاطرنشان کرد: شکایاتی در خصوص نحوه پارک اتوبوس ها در شب و چگونگی توفق آن ها در توفقگاه هاو رسیدگی به وضعیت تاکسیرانی نیز از سوی شهروندان  و تاکسیرانان ارایه شده است.

تشکری هاشمی در ادامه با اشاره به روز هوای پاک گفت: در سال جاری نیز با مشکل آلودگی هوا تعطیلی مدارس و محدودیت هایی مواجه شده ایم که برای رفع آن باید برنامه ریزی صورت گیرد و هر یک از دستگاه های مربوطه به وظایف خود به درستی عمل نمایند.

وی تصریح کرد: همچنین هر یک از دستگاه ها  از جمله سازمان بازرسی کشور ، وزارت نفت ، وزارت صنعت و معدن و تجارت ، سازمان محیط زیست و وزارت بهداشت و شهرداری  برای مقابله با آلودگی هوا برنامه ای را پیش رو دارند. در حال حاضر  مهمترین و اصلی ترین کاری که در شهرداری تهران به منظور کاهش آلودگی هوا صورت گرفته است توسعه مترو می باشد چراکه مترو در زیرزمین و بدون تولید هیچ آلاینده ای کمترین آسیب را برای محیط زیست داشته و آلایندگی آن معادل صفر است.وی اذعان داشت: در سال جاری هزارو 645 میلیارد تومان شهرداری تهران برای توسعه مترو هزینه کرده است که این رقم  به غیر از املاکی است که تملک شده اند و انتظارداریم سایر دستگاه ها نیز برای کاهش آلودگی هوا انجام وظیفه کنند.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر توسعه دوچرخه سواری، استفاده از اتوبوس برقی، ورود اتوبوس های هیبریدی ، بازسازی اتوبوس های فرسوده ، توسعه پیاده راه ها و ورود موتورسیلکت های برقی را مهمترین اقدامات شهرداری تهران برای کاهش آلودگی هوا دانست همچنین ورود موتورسیلکت های برقی در شهرداری تهران آغاز شده و بودجه خوبی در این خصوص نیز اختصاص یافته تا شهرداری تهران در قالب یارانه به خریداران پرداخت نماید.

تشکری هاشمی از ورود اتوبوس های هیبریدی 3 کابین به ناوگان اتوبوسرانی خبرداد و گفت: در حال حاضر 4 دستگاه اتوبوس هیبرید 3 کابین به ناوگان اتوبوسرانی اضافه شده است.

وی در ادامه با اشاره به موتورسیکلت های برقی افزود: هم اکنون شهرداری مکلف است تا  بود جه خرید این مورسیکلت ها وزیرساخت های آن را در شهر فراهم نماید با ورود اولین دستگاه های موتورسیلکت برقی به چرخه حمل ونقل در مراکز عمده مانند بازار تهران و شرق تهران امکان برق برای شارژ این موتورسیکلت ها فراهم می شود.

وی تصریح کرد: براساس لایحه ی ارائه شده به شورای شهر تعرفه عوارض موتورسیکلت های برقی صفر می باشد و باید پارکینگ های اختصاصی برای آنها احداث می شود همچنین در شورای عاالی ترافیک تهران مطرح شده است در بخش های مرکزی شهر تردد موتورسیکلت های کاربراتوری ممنوع شود .

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در ادامه گفت: طبق جلسات صورت گرفته با وزیر محترم صنعت و معدن و تجارت از مهر ماه سا 95 تولید موتورسیکلت های کاربراتوری در ایران متوقف خواهد بود همچنین از فروردین ماه سال 96 نیز شماره گذاری این موتورسیکلت ها متوقف خواهد گشت و موتورسیکلت های برقی و موتورسیکلت های بنزینی با سوخت رسانی انژکتوری جایگزین خواهد شد.

تشکری هاشمی در ادامه با اشاره به اینکه نوسازی تاکسی های فرسوده شهر در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: با هماهنگی بانک شهر وام تاکسی ها به رانندگان تاکسی برابر نرخ وام دولت که به مالکان خودروهای شخصی پرداخت شد ارایه می شود .

وی افزود: جلساتی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور صورت گرفته تا با حمایت آنها در دوره 95 فاینانس خط 3 ، 6 و7 و  همچنین خط فرودگاه امام (ره) به نتیجه برسانیم.

وی در پایان اذعان داشت : در حال حاضر دولت نزدیک به 7 سال است که سهم خود را به حمل و نقل عمومی پرداخت نکرده است امید است این امر هر چه زودتر انجام پذیرد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: