جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 29 دی 1394     
رابطه مستقیم چین خوردگی معده و باد گلو

باشگاه خبرنگاران: محمدرضا عمرانی متخصص گوش حلق بینی با اشاره به اینکه فشارهای روحی و روانی، عوامل محیطی و ژنتیکی ارتباط مستقیم با عارضه باد گلو دارد، گفت: بادگلو به دلیل عواملی مانند فشارهای روحی و روانی، محیطی و ژنتیکی، بیرون آمدن هوا یا گاز از  دستگاه گوارش، جمع شدن و فرو بردن این گازها در دستگاه گوارش به وجود می‌آید و بر اثر تند خوردن، جویده نشدن و فرو بردن غذا همراه هوا به معده می‌رود سپس این هوا در معده به یکدیگر می‌پیوندند و مانند یک حباب از مری خارج می‌شوند.

وی افزود: براثر عوامل اولیه و تحریک کننده، حباب هوا به داخل معده می رود و به دلیل حرکات غیر ارادی مری این حالت تشدید پیدا می کند و با توجه به حرکات عضلانی و چین خوردگی‌های معده، حس پر شدن معده در فرد ایجاد و به طور ناگهانی دریچه متصل معده به مری باز و هوا خارج می شود.

عمرانی تصریح کرد:  به طور کلی پرخوری، پرشدن معده، ترش کردن معده یا بیماری رفلاکس باعث خارج شدن گاز معده و وارد کردن فشار زیاد به دستگاه گوارشی می‌شود و عارضه باد گلو در افراد به وجود می‌آید.

این متخصص گوش حلق بینی تاکید کرد: آرام خوردن، به خوبی جویدن غذا، پرهیز از مصرف نوشابه‌های گازدار، به اندازه خوردن و پرهیز از پرخوری، درمان ناراحتی‌های گوارشی مانند ترش کردن معده باعث درمان و بهبود باد گلو می شود.

نوشابه‌های گازدار باعث ایجاد حباب‌های بزرگ در معده می‌شود

وی خاطرنشان کرد: ورم معده، انسداد روده، احساس پری شکم، استفراغ صفراوی،  ناراحتی های گوارشی ناشی از باد گلو و همراه با باد گلو بیانگر برور عارضه‌ها و بیماری‌هایی است که باید هرچه سریعتر و بدون اتلاف وقت به متخصصان مراجعه و از بروز بیماری‌های خطرناک پیشگیری شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: