جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 28 دی 1394     
انیمیشن‌های طنز اقتصادی در راهند

خبرگزاری ایسنا:

مجموعه انیمیشنی «حساب - کتاب» مفاهیمی همچون رکود، تورم، نقدینگی، سرمایه، بیمه، وام و پس‌انداز را به زبان ساده و طنزآمیز شرح می‌دهد.

انیمیشن‌های طنز اقتصادی در راهند + عکس
 

این مجموعه به تهیه‌کنندگی بانکتاک www.banktalk.ir و بر اساس اطلاعات و آمار رسمی تولید می‌شود و ارائه اطلاعات مفید و کاربردی جهت افزایش دانش عمومی مخاطبان از مهمترین اهداف آن است.

بابک نکویی درباره ویژگی‌های این انیمیشن توضیح داد: طرح و تعریف موضوعات علمی از جمله مفاهیم اقتصادی زمانی می‌تواند برای عموم مخاطبان جذاب باشد که به زبان ساده تشریح شود. به همین جهت از طنز بهره‌ گرفته‌ایم که امکان ساده‌ کردن موضوعات را فراهم می‌کند، بر جذابیت و گیرایی آن می‌افزاید و البته لحن بسیار انتقادی این مجموعه را تلطیف می‌کند.

انیمیشن‌های طنز اقتصادی در راهند + عکس
 

به گفته بهنود نکویی، در مواردی ادبیات استفاده‌شده در این مجموعه به سمت ادبیات عامیانه و کوچه بازاری سوق پیدا می‌کند تا برای همه مردم ملموس و قابل درک باشد.

مجموعه «حساب - کتاب» در هر قسمت ماجراهای یک گزارشگر و کارشناس اقتصادی را روایت می‌کند که می‌کوشد، نگاه مردم به مفاهیم اقتصادی را اصلاح کند.

نگارش فیلمنامه این مجموعه نیز برعهده بابک و بهنود نکویی بوده و تاکنون چند قسمت از آن درباره تورم، ثبات نرخ ارز، کنترل نقدینگی و آشنایی با وظایف بانک مرکزی تولید شده است.

تولیدکنندگان انیمیشن «حساب - کتاب» به منظور دسترسی ساده‌تر، امکان انتشار گسترده‌تر برای مخاطبان بیشتر، این مجموعه را در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام یا سایت‌هایی چون آپارات، یوتیوب و ویمو (Vimo) منتشر خواهند کرد.

حسام جواهری به عنوان انیماتور در تولید مجموعه «حساب - کتاب» حضور داشته و مهناز سلیمان‌نژاد طراحی فضا را برعهده داشته است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: