جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 28 دی 1394     
امیدواریم سال آینده شهر آفتاب با نمایشگاه کتاب افتتاح شود

به گزارش شهرداری نیوز، شهردار تهران با بیان اینکه امیدواریم نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب را با نمایشگاه کتاب در سال آینده افتتاح کنیم، گفت: انشالله باغ کتاب را در ابتدای سال 95 افتتاح می کنیم.

قالیباف امروز در جشنواره یادیارمهربان که با حضور وزیرارشاد ، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون پرورشی وزارت  آموزش پرورش، رییس و اعضای شورای شهر تهران و بیش از یک هزارو 200 معلم پایتخت برگزار شد، گفت: خداوند بزرگ را شاکرم که امروز این توفیق نصیب من شد که در جمع بهترین های این جمع یعنی معلمان و مدیران عزیز باشم.

محمدباقرقالیباف با بیان اینکه در هفته گذشته نیز توفیق حضور در میان معلمان عزیز را داشتم، افزود: در آن جلسه نکاتی را گفتم که لازم می دانم امروز نیز برآنها تاکید کنم؛ بنده با تمام وجود بر این باور هستم که اگر قرار است مسوولان با تمام مشکلات و فرازونشیب هایی که دارند یک روز یک تصمیم مهم بگیرند باید آن تصمیم تمرکز بر روی دو وزارتخانه آموزش و پرورش و آموزش عالی باشد.

وی با تاکید بر اینکه برای تحقق پیشرفت و عدالت در جامعه باید برنامه ها را با محوریت این دو وزارتخانه پیش ببریم، خاطرنشان کرد: معتقدم حتی اگر مشکلات آنقدر زیاد است که مجبور شویم یکی از این دو وزارتخانه را مستثنی کنیم می توانیم به وزارت خانه آموزش وپرورش بپردازیم زیرا تاثیرات آن را در آینده در آموزش عالی کشور قطعا مشاهده خواهدشد.

شهردار پایتخت تصریح کرد: همیشه این سوال در ذهن من است که چرا این تصمیم گرفته نمی شود زیرا تمرکز برنامه ها بر روی وزارتخانه آموزش و پرورش تاثیرات خود را حتی در میان خانواده ها نیز خواهد گذاشت .

قالیباف با بیان اینکه هر تحولی را که بخواهیم انجام دهیم سرآغازش از آموزش و پرورش است، ادامه داد: بعد از دوران دفاع مقدس نزدیک به سی سال است که داریم فرصت ها را در این حوزه از دست می دهیم و امیدوارم حداقل ما به سهم خودمان در این موضوع تلاش کرده و بتوانیم چنین تصمیمی را بگیریم .

شهردار پایتخت اعلام کرد: در طول تاریخ و قرون گذشته جامعه مسلمانان نشان داده اند که هر گاه به علم توجه و برای آن سرمایه گذاری کرده اند مایه افتخار در جامعه خود و دنیا شده اند. باید تاکید کنم هرگاه نیز از این مورد یعنی توجه به علم و سرمایه گذاری بر آن غافل شده ایم نیز مستبدین و مستکبران بر ما حاکم شده اند.

وی با بیان اینکه اگر در اقتصاد نیز بر منابع طبیعی تکیه کنیم به مشکل برخواهیم خورد، عنوان کرد: کشورهایی که در حوزه اقتصاد خود نیز پیشرفت قابل توجهی کرده اند، اقتصاد دانش بنیان را در دستور کار خود قرار داده اند.

قالیباف با اشاره به اینکه هم اکنون 60 تا 70 درصد جمعیت ما را شهروندانی با رنج سنی 15 تا 60 سال تشکیل می دهند، افزود: نباید از این منبع بزرگ انسانی غفلت شود زیرا دیگر قابل تکرار نیست . فرصت های طلایی را نباید از دست داد .

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز در جامعه ما در حوزه کتاب و کتابخوانی حدود 800 میلیاردتومان هزینه می شود واین در حالی است که برای لوازم آرایش 20 هزار میلیارد تومان هزینه می شود .

قالیباف با بیان اینکه در سالیان گذشته شهرداری تهران نیم نگاهی به حوزه محتوا و اقتصاد کتاب نیز داشته است و تمام ابعاد کتاب و کتابخوانی در جامعه را مورد بررسی قرار داده، گفت: شهرداری پایتخت در کنار اعضای شورای اسلامی شهر تهران به مسائل فرهنگی و اجتماعی در کنارمسائل خدماتی توجه ویژه داشته و حتی آن را در اولویت برنامه های خود قرار داده است.

شهردار تهران تاکید کرد: در سال های اخیر 7میلیون جلد کتاب به مجموعه های آموزش و پرورش، حوزه های علمیه ، دانشگاه ها و... تحویل داده شده است اما اثر مطلوبی در حوزه کتابخوانی نداشته است .

قالیباف گفت: به حمدالله هم اکنون بالغ بر 360 کتابخانه در شهر تهران فعال است. همچنین 70 کتابخانه شبانه روزی نیز در پایتخت فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری تهران به این نتیجه رسید که در حوزه کتابخوانی تغییر و تحولاتی داشته باشد، افزود: در این راستا تلاش کردیم حوزه مصرف -دانش آموزان-  را مورد هدف قرار دهیم و امسال اولین سال است که اتفاق خواهد افتاد.

شهردار پایتخت با تاکید بر اینکه این اقدام قطعا ضمانتش در دست شما معلمان و مدیران  عزیز است، عنوان کرد: انشالله این طرح در آینده مورد بازنگری قرار خواهد گرفت و قطعا نظرات شما عزیزان بسیار مهم است.

وی افزود: همه سعی ما بر این است که در حوزه اجرا و پیشتیبانی چیزی کم نگذاریم اما اساس کار در مدارس و بر دوش شما بزرگواران است.

شهردار پایتخت با بیان اینکه مدیریت شهری تهران سرمایه گذاری های بزرگی را درحوزه مربوط به فرهنگ، کتاب و کتابخوانی انجام داده است، گفت: انشالله باغ کتاب که بزرگترین نمایشگاه با بیش از 60 هزار مترمربع با بهترین سازه که با کشورهای پیشرفته قابل مقایسه است را در ابتدای سال 95 افتتاح می کنیم . این باغ کتاب می تواند اثرگذاری قابل توجهی در همه بخش های کتاب و کتابخوانی داشته باشد .

قالیباف با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه های مختلف به ویژه نمایشگاه کتاب درگذشته مشکلات زیادی را برای شهر تهران به وجود می آورد تاکید کرد: خوشبختانه شهرداری تهران خودش وارد عمل شد و ساخت نمایشگاه شهر آفتاب را در ابتدای جاده قم برعهده گرفت . شش سال است که کار ساخت آن به طول انجامیده و بتوانیم سال آینده نمایشگاه کتاب را در آن برگزار کنیم  .

شهردار تهران در پایان گفت: انشالله نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب را با نمایشگاه کتاب در سال آینده افتتاح کنیم .  

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: