جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 28 دی 1394     
۷۰ درصد صنعت مترو بومی است

به گزارش گروه حمل ونقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو از صرفه‌جویی ۶۰ میلیارد تومانی در یک سال به واسطه تمرکز بر تولید داخلی خبر داد.

نمایشگاه مشارکت تولیدکنندگان ایرانی در صنعت مترو امروز با حضور مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو در بوستان با حضور بیش از ۱۰۰ تولیدکننده داخلی افتتاح شد.

محسن نائبی پس از افتتاح این نمایشگاه گفت: نمایشگاه، دومین سال افتتاح خود را پشت سر گذاشت و گامهای بزرگی در جهت اشتغالزایی و خودکفایی ملی برداشته شد.

وی تاکید کرد: تمام تلاش ما این است تا وابستگی خود به کشورهای خارجی را کاهش دهیم و یکی از راهکارهای ما برای نیل به این هدف، ارتباط با دانشگاه‌های صنعتی کشور است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران اضافه کرد: دانشگاه شریف، علم و صنعت و امیرکبیر از جمله این دانشگاه‌ها هستند و در حال حاضر ارتباط علمی با این دانشگاه‌ها و انجام پروژه‌های مختلف با دانشجویان برنامه‌ریزی شده است.

نائبی با اشاره به حضور صد شرکت تولیدکننده ایرانی گفت: در سال دوم افتتاح این نمایشگاه شاهد حضور پررنگ شرکت‌های ایرانی هستیم که با انگیزه بالا در این نمایشگاه حاضر شده‌اند.

وی تاکید کرد: امیدوارم این دلگرمی به همه صنعتگران ایرانی منتقل شود تا آنها نیز در صنعت عظیم حمل و نقل مترو که صنعتی رو به جلو و رو به گسترش است، همکاری بیشتر و نزدیکتری داشته باشند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو با بیان این مطلب که در حال حاضر حدود ۷۰ درصد قطعات متحرک به کار رفته در صنعت مترو ایرانی و بومی است، گفت: بخش اعظم دیواره‌ها، بدنه و واگن‌های مترو توسط متخصصان ایرانی طراحی و ساخته شده است.

نائبی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه در حدفاصل نمایشگاه اول تا نمایشگاه دوم شاهد افزایش ۲۰ درصدی تولید قطعات ساخت داخل بوده‌ایم، گفت: همکاری تولیدگران داخلی و مهندسان ایرانی می‌تواند ما را از وابستگی به کشورهای دیگر بی‌نیاز کند، ضمن اینکه راهکاری برای ایجاد اشتغال پایدار است.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به صرفه‌جویی حاصل از افزایش ۲۰ درصدی تولید قطعات بومی گفت: در سال گذشته تولید قطعات ساخت داخل هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان داشت که تهیه قطعات مشابه خارجی آن هزینه‌ای بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان بر صنعت مترو تحمیل می‌کرد.

نائبی اضافه کرد: بنابراین در طول یک‌سال ما حداقل ۶۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی ارزی داشتیم که می‌توان این عدد را بسیار گسترش داد.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود به اولویت‌های مترو در سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: تولید قطعات داخلی به همراه اشتغالزایی، کاستن معضل بیکاری و کاهش وابستگی به کشورهای خارجی از اولویت‌های ما است. امیدوارم با حمایت از تولیدگران داخلی، شاهد تحقق این مهم باشیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: