جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 26 دی 1394     
دبیر مجمع نمایندگان استان تهران مطرح کرد:
تنها ارگانی که می تواند معضل آلودگی هوا را برطرف کند صرفا خود دولت و تصمیماتی است که در این زمینه می گیرد

 

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز،دبیر مجمع نمایندگان تهران ، ری ، شمیرانات ، اسلامشهر و پردیس و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص بودجه مناسب از سوی دولت برای بخش عمرانی کشور که البته توسعه حمل ونقل عمومی در ردیف بودجه عمرانی آن دیده می شود گفت:موضوع آلودگی هوا یک موضوع تک فاکتوری نیست ، چند دلیل مهم در این مورد دخیل هستند .

دکتر حسین طلا در ادامه گفتگو با خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوز گفت: در تهران هر یک از مسئولین مشغول به انجام کار خودشان هستند، مهمترین منابع آلودگی هوای تهران خودروها هستند، این خودروهای فرسوده مهمترین دلیل در آلودگی هوا شناخته شده اند ، ما روزانه 200 خودرو وارد شهر می کنیم آیا به نظر شما به ازای این تعداد واردات خودرو چه مقداری از خودورهای فرسوده از رده خارج می شوند؟ ما در طول یک سال نزدیک بر 400 هزار دستگاه خودرو را پلاک می کنیم و در مقابل 300 هزار خودروی فرسوده داریم که بیشترین علت آلودگی هوای تهران به شمار می رود ما باز هم آمدیم وام 25 میلیونی خودرو را با سود 16 درصد به خودروهای شخصی پرداخت کردیم با وجود اینکه شاهد هستیم که چه مقدار خودروی فرسوده در سطح شهر در حال تردد هستند به نظر شما چرا این وام به ناوگانهای فرسوده ما تعلق نگرفت؟!

وی در ادامه گفت: یکی دیگر از موضوعات مهم ما موضوع حمل و نقل عمومی است ،برای توسعه حمل و نقل عمومی به عنوان مثال در شهر بزرگی مانند تهران 23 درصد بودجه مالیاتی کشور برای این حوزه تخصیص داده می شود ، یعنی اگر ما روزانه قیمت یک بشکه نفت را 27 دلار در نظر بگیریم 7 دلار آن برای منابع استخراجی و مابقی آن برای ما حکم تامین کننده بودجه کشور را پیدا می کند، بنابر این ما شاهد هستیم از این مبلغ 53 درصد باقی میماند که باید صرف امور30 استان دیگر کشور شود، آیا این مقدار برای کشور و استانهای ما اندازه است؟!سهم ما در توسعه حمل و نقل عمومی در تهران 3 درصد است آیا این نیز کافی است؟!

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به این موضوع گفت: باید خاطر نشان کنم که بودجه و اعتبارات لازم به ما داده نمی شود ، یک عده از مدیران ما آشنایی کاملی با شهر تهران و مسائل مربوط به آن را ندارند و همین امر باعث شده  ندانند در چه وقت چه کاری به صلاح شهر تهران و مردم است و این نیز خود یک مورد اساسی در مدیریت شهری ما است.

وی در ادامه گفت: به نظر بنده باید ما به دنبال این موضوع باشیم که مشکل مهم شهر تهران را که نبودن مدیریت درست و یکپارچه است را برطرف کنیم زیرا همین موارد باعث شده است که امروز با چنین مشکلاتی مواجه بشویم . متاسفانه مسئولین مربوطه با دیدن 2روز هوای پاک در شهر با تدابیری که اندیشیده شده باعث این وضعیت ناسالم جوی شود، در صورتی که اصلا این گونه نیست. ما حتی در رسانه صدا و سیما برنامه ای مخصوص به این موضوع ندیده ایم که به صورت جامع به آلودگی هوای شهرهایمان بپردازد. اما به محز اینکه یک مقدار از آلودگی ها کم میشود فردی مانند سرکار خانم ابتکار در سخنانش فقط از عملکردهای خود سخن می گوید ولی در زمان ناسالم بودن هوا از ایشان هیچ خبری نیست،در واقع تمامی این موارد نشان می دهد که رفتارهای اشتباه باعث شده است تا روز به روز به مشکلات ما اضافه گردد.

وی در پایان افزود: اینکه بعضی از اشخاص آمده اند و پیشنهاد داده اند که ما باید مدیریتی خارج از کشور را در شهر برقرار کنیم ، این امر به نظر شخص بنده یک موضوع کاملا اشتباه است،  این یعنی باور این موضوع که ما نمی توانیم کاری را برای کشور خودمان انجام دهیم ، چنانچه قرار بر این بود با این رویه عمل کنیم ما حتما در زمان جنگ تحمیلی با مشکلات فراوان تری روبرو می شدیم ، به نظر بنده تنها ارگانی که می تواند به کاهش معضل آلودگی هوا کمک کند صرفا خود دولت و تصمیماتی است که در این زمینه می گیرد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: