جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 26 دی 1394     
۲۰۰کیلومتر خط در حال ساخت داریم

به گزارش گروه حمل ونقل عمومی وشهری شهرداری نیوز،مدیرعامل شرکت مترو گفت: در حال حاضر ۲۰۰ کیلومتر خط در حال ساخت داریم.

هابیل درویشی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰۰ کیلومتر خط ریلی در حال ساخت داریم، گفت: ۱۰۰ کیلومتر از این مسیر در داخل تهران و بقیه آن خارج از تهران است.

وی با اشاره به خط ۶ و ۷ افزود: ما فاز اول را طوری برنامه ریزی کردیم که قبل از پایان سال ۹۵ به بهره برداری کامل برسد و همه مصمم هستیم که این مهم اتفاق بیفتد.

درویشی ادامه داد: با تکمیل فاز اول بیش از ۷۰ کیلومتر به خطوط ما اضافه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مترو توضیح داد: در واقع باید گفت ما تا پایان سال ۹۵ بیش از ۹ میلیون سفر خواهیم داشت.

وی با اشاره به خط ۸ و ۹ نیز گفت: طرح جامعی را برای این دو خط آغاز کرده ایم که در حال مطالعه آنها هستیم.

درویشی با اشاره به این مطلب که در حال حاضر نیاز به هزار و ۸ واگن داریم، تصریح کرد: ما دولت را درک می کنیم و مقدورات دولتمردان را می فهمیم اما انتظار ما تامین واگن های مورد نظر از طریق فاینانس است.

مدیرعامل شرکت مترو اضافه کرد: اگر این واگن ها به مترو تهران اضافه شود با همین زیرساخت های فعلی جابجایی مسافر در مترو دو برابر خواهد شد.

وی با اشاره به تاثیر تحریم ها بر روند توسعه مترو گفت: تاثیر تحریم ها البته بسیار زیاد بود و مترو هم از این موضوع مستثی نبوده است اما تجربه به ما نشان داده هرگاه در تنگنا قرار گرفته ایم تمرکز ما بر استفاده از نیروهای داخلی بیشتر شده است.

وی افزود: در حال حاضر گیت ها، سیگنالیگ و ... همه تولید داخل است. به بیان دیگر تحریم در کنار مشکلات برای ما برکت هم داشته است.

مدیرعامل شرکت مترو اضافه کرد: ما در ساخت تونل صد درصد‌ بومی سازی کردیم و حتی حاضریم توان مهندسی خود را به کشورهای همسایه صادر کنیم.

درویشی افزود: ساخت مترو توسط مهندسان ایرانی علاوه بر داشتن استانداردهای لازم، بسیار ارزان هم است به طوری که با اطمینان می گویم ایران ارزان ترین مترو را در دنیا می سازد حتی می توان گفت کشورهای پیشرفته هزینه چند برابر نسبت به ایران انجام می دهند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر تملک اراضی برای خط ۶ و ۷ گفت: بحث تملک توسط شهرداران مناطق صورت گرفته و ما در حال حاضر برای این دو خط تمام موارد نیاز را تملک کرده ایم.

مدیرعامل شرکت مترو با اشاره به تاثیر مترو بر اقتصاد و آلودگی هوا گفت: ما در سال ۹۴ خط ۳ مترو را به طول ۳۷ کیلومتر از جنوبی ترین نقطه یعنی کمربندی آزادگان به شمالی ترین نقطه در شهرک قائم رسانده ایم.

درویشی اضافه کرد: اگر شما بخواهید از کمربندی آزادگان تا شهرک قائم آژانس بگیرید حداقل باید ۷۰ هزار تومان بپردازید حال این هزینه را با بلیت مترو مقایسه کنید. جدا از این مسئله تاثیر مترو بر کاهش آلودگی هوا بر کسی پوشیدن نیست.

وی در خاتمه با اشاره به تست سرد مترو مهرآباد نیز گفت: با مسافرگیری مترو در این خط، روزانه ۵۰ هزار مسافر بر حجم جابجایی مسافران توسط مترو افزوده خواهد شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: