جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 12 تير 1393     
پیش بینی نعمت زاده از صادرات غیرنفتی

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پیش بینی شده در سالجاری بالغ بر 50 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی صورت گیرد که رقم قابل توجهی است، همچنین بنابر هدف گذاریها مقرر شد بخش صنعت و معدن تا انتهای سال 95 به لحاظ ارزی خودکفا شود و این بخش بتواند مصرف ارزی خود را تامین کند.

مهر:محمدرضا نعمت زاده شب گذشته در همایش فرصتهای سرمایه گذاری شهرستانهای شهریار، قدس و ملارد با اشاره به پتانسیل بالقوه ایران اسلامی در بهره مندی از ذخایر معدنی و منابع طبیعی جهان اظهار داشت: کشور ما به لحاظ فناوری، عملی، کشاورزی و.... بکر است و می توان با استفاده از ظرفیتهای موجود کارهای بسیاری انجام داد، باید تصمیم بگیریم کارهایی که گذشتگان انجام ندادند و روی زمین مانده را به دست جوانان مستعد مملکت بسپاریم.

رشد 92 درصدی تولید خودروی سبک در سه ماه گذشته

این مسئول عنوان کرد: خوشبختانه طی سه ماه اخیر با کمک صنعتگران، تولید در اغلب زمینه ها رشد داشت بطوریکه در بخش تولید خودروهای سبک (وانت و سواری) نیز طی سه ماه گذشته با رشدی 92 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبرو بودیم.

وی ادامه داد: گاهی برخی افراد در مجلس انتقادهای به صنعت خودرو دارند که در پاسخ باید گفت طی چند سال اخیر تحریم از یک سو و رکود داخلی از سویی دیگر در کنار مشکلاتی که در مقررات و ضوابط بوجود آمد، تولید را به نصف کاهش داد اما هم اکنون تلاش می شود تا این تولید را برگردانیم و بهتر از گذشته شود.

صادرات؛ یکی از اهداف جدی وزارت صنعت، معدن و تجارت است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رشد منفی 9.5 درصدی صنعت در سال 91 و منفی 6.5 درصد تا نیمه های سال 92 تاکید کرد: رشد منفی از نیمه دوم سال 92 کاهش یافت و هم اکنون نیز با توجه به آمار ارائه شده از سوی دولت یقین داریم که امسال با روندی مثبت و افزایشی روبرو خواهیم بود.

نعمت زاده صادرات را یکی از اهداف جدی وزارت صنعت، معدن و تجارت دانست و با ذکر این جمله که "گرچه دستمان خالی است"برای حمایت از فعالان عرصه صادرات اعلام آمادگی کرد.

در صادرات با مکافات مواجهیم/ کالای ایرانی با نامی دیگر در بازارهای جهانی عرضه می شود

این مسئول افزود: امیدواریم صنعتگران تلاش خود را بکار گیرند تا در کنار تامین نیازهای داخلی، با صادرات کالا در بازارهای جهانی نیز حضوری موثر داشت گرچه در حال حاضر به دلیل تحریمهای ظالمانه با مکافاتی در حوزه صادارت روبرو هستیم و صادرکننده ها گاهی ناچارند کالای خود را به نام کشوری دیگر به بازار جهانی عرضه کنند.

وی خبر داد: پیش بینی شده در سالجاری بالغ بر 50 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی صورت گیرد که رقم قابل توجهی است، همچنین بنابر هدف گذاریها مقرر شد بخش صنعت و معدن تا انتهای سال 95 به لحاظ ارزی خودکفا شود و این بخش بتواند مصرف ارزی خود را تامین کند، پس از آن با رشد مثبت سایر بخشها نیز بتوانند از درآمدهای ارزی صنعت و معدن بهره مند شوند.

شهرک صنعتی ویژه در شهریار احداث می شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سخنان خود از جانمایی محلی در جنوب غربی شهرستان شهریار برای احداث شهرک صنعتی خبر داد و  اظهار داشت: این مکان در فاصله مناسبی از بافت شهری جانمایی شده تا برای توسعه آینده شهرستان مشکلی ایجاد نشود، مجوزهای  مربوطه از وزارت جهاد کشاورزی و منابع طبیعی اخذ شده و طراحی شهرک مذکور بزودی آغاز خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: با توجه به نزدیکی این منطقه به پایتخت، راه دسترسی سریع و پتانسیل ویژه شهرستانهای شهریار، قدس و ملادر در برخورداری از ذخایر معدنی برنامه ریزی شده که این شهرک یک منطقه ویژه و خاص در سطح استان و حتی کشور باشد، از آنجاکه امکان صدور مجوز برای سرمایه گذاری جدید تا شعاع 120 کیلومتری تهران وجود ندارد، این شهرک می تواند با استقرار صنایع پیشرفته و هایتک به قطب صنعتی استان تبدیل شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: