جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 23 دی 1394     
توصیه‌های امنیتی داعش به "گرگ‌های تنها"

ایسنا: گروه تروریستی داعش جزوه‌ای از بایدها و نبایدها برای آن دسته از اعضایش منتشر کرد که قصد دارند حملاتی را به تنهایی در کشورهای اروپایی انجام دهند.

به گزارش روزنامه دیلی تلگراف، این جزوه که "راهکارهای حفظ امنیت برای گرگ‌های تنها و گروه‌های نوپای کوچک" نام دارد به خوانندگان می‌گوید که چگونه دشمن را غافلگیر کنند.

در این جزوه آمده است: هر عملیاتی که بدون اساس امنیتی و هوشیاری انجام شود محکوم به شکست است.

همانطور که ساختمان‌های بزرگ به فوندانسیون قوی نیاز دارند، احتیاط‌های امنیتی نیز فوندانسیون هر عملیاتی محسوب می‌شوند.

اصل این جزوه به زبان عربی و توسط القاعده نوشته شده و علاوه بر این توصیه‌ها به نیروها آموزش می‌دهد که "چگونه در آشپزخانه مادرتان بمب درست کنید. اکنون این جزوه توسط داعش به انگلیسی ترجمه و بازنویسی شده است.

هیچ دلیل مشخصی برای انتشار این جزوه در زمان فعلی ذکر نشده است اما سرویس‌های امنیتی انگلیس ادعا می‌کنند در طول یک سال گذشته هفت حمله تروریستی خنثی شده است و این می‌تواند عاملی برای تشکیل این گروه جهت بهبود شرایط امنیتی نیروهای خود باشد.

در ادامه این جزوه همچنین لیست برنامه‌هایی که می‌توان از آنها برای جلوگیری از ردیابی‌های میل‌ها و تلاش‌ها استفاده کرد، آمده است.

این جزوه علاوه بر این تاکید می‌کند، مهاجمان تنها باید در جمعیت حل شده و دست کم "در ظاهر شبیه مسلمان‌ها نباشد" این مساله به این معنی است که از مهاجمان می‌خواهد، ریش‌های خود را بتراشند، لباس‌های غربی بپوشند و دائما در مساجد حاضر نشوند: همیشه شبیه یک توریست معمولی باشید. رنگ‌ها را با هم ست کنید با پوشیدن لباس‌هایتان جلب توجه نکنید.

در این جزوه حتی به عطری که نیروهای داعش باید از آن استفاده کنند، اشاره شده است: اگر طی سفرتان از عطر استفاده می‌کنید از عطرهای روغنی و غیرالکلی که مسلمانان از آنها استفاده می‌کنند، بپرهیزید.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: