جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 23 دی 1394     
دبير چهارمين همايش ملي مديريت آلودگي هوا و صدا:
آثار آلودگي هوا بر سلامت تهراني ها فاجعه‌ آميز است

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران كه مسئوليت دبيري چهارمين همايش ملي مديريت آلودگي هوا و صدا را بر عهده دارد، همزمان با دومين روز برگزاري اين همايش گفت: آلودگي هوا در سال 94 به معضل جدي سلامتي شهروندان در كلان شهرهاي ايران تبديل شده و بسياري از شهرهاي كشور به دلايل گوناگون به ويژه تعدّد خودروهاي سبك و سنگين در كانون آلايندگي‌‌هاي هوا قرار دارند.

دكتر وحيد حسيني افزود: البته تعداد اندكي از آلاينده ‌هاي اصلي به عنوان آلاينده‌ هاي معيار، پايش و گزارش مي شوند و تنوع و تعدّد سهم موجود در هوا، بسيار بيشتر از اين‌  آماری است که اعلام می شود.

وي با اشاره به اين كه آمارها نشان مي دهد، سلامت بسياري از افراد جامعه در معرض خطر جدي قرار گرفته و بسياري از بيمار‌هاي غير واگير به آلودگي هوا وابستگي دارند، اظهار كرد: همچنين خطر مرگ زودرس، بسياري را تهديد مي‌كند.

دكتر حسيني با بيان اين كه تنها در شهر تهران، بيش از يك سوم روزهاي سال، شرايط هوا در حالت ناسالم گزارش مي شود، اظهار كرد: از نظر مواجهه، متوسط غلظت سالانه تعدادی از آلاينده ‌هاي مهم در تهران، همواره ناسالم است و چندين برابر حدود توصيه شده سازمان بهداشت جهاني گزارش مي ‌شود.

وي با اشاره به اين كه در اولين و دومين همايش مديريت آلوگي هوا و صدا بر پايه ‌هاي مهندسي آلودگي هوا پرداخته شد و  سومين همايش به صورت خاص بر ذرات معلق اتمسفر يك انسان ساز متمركز بود، تصريح كرد: چهارمين همايش با حمايت دانشگاه علوم پزشكي تهران و با حضور اساتيد دانشگاه علوم پزشكي اصفهان؛ به فرصتي بدل شده تا بررسی جدي تری در خصوص اثرات آلودگي هوا بر سلامت انسان صورت پذيرد.

دكتر حسيني با بيان اين كه موضوع آلودگي هوا منحصر به تهران و به ايران نيست و سال هاست كه در سراسر دنیا، تحقيقات بسياري در اين خصوص در ابعاد گوناگون صورت پذيرفته، اظهار كرد: كميته علمي همايش، تصميم گرفته مروري اجمالي بر اثرات آلودگي هوا بر سلامت انسان با تقسيم بندي سيستم‌ هاي مختلف بدن انجام دهد.

دبير چهارمين همايش ملي مديريت آلودگي هوا و صدا در پايان تأكيد بر اين كه اميد است با توسعه دانش و با روشن شدن ابعاد فاجعه آميز آلودگي هوا بر سلامت شهروندان در تهران و ساير كلان شهرهاي كشور، برنامه‌هاي كاهش آلودگي هوا مبتني بر اصول علمي و با نگاهي بر اثرات سلامتي و بهداشتي تدوين و اجرا شود، خاطرنشان كرد: شعار چهارمين همایش ملي مديريت آلودگي هوا و صدا، يعني «رويكرد علم؛ راهبرد بنيادين براي هواي پاك و سلامتي» نيز تأكيدي بر همين مدعاست.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: