جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 22 دی 1394     
چهره‌های فرهنگی بر بالین حمید سبزواری

فارس: روز گذشته طبقه سوم بیمارستان آسیا مملو از دوستان و آشنایان شاعر انقلاب بود.
 

راهروهای طبقه سوم و نزدیکی‌های اتاق 304 مملو از عکاسان، خبرنگاران و مسئولان فرهنگی کشور بود، اقوام و آشنایان خانواده ممتحنی هم برای بازدید می‌آمدند.

 

 

اما به واقع طبقه سوم بیمارستان همهمه‌ای شده بود و همه از نام سبزواری می‌گفتند. چرا که صبح روز گذشته خبری در رسانه‌های رسمی و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و حتی یکی از خبرگزاری‌ها مبنی بر درگذشت این شاعر منتشر شده بود که بلافاصله خانواده سبزواری آن را تکذیب کردند.

 

اتاق کوچک طبقه سوم پر و خالی از مهمانان می‌شد که هریک خاطره‌ای در هنگام حضور تعریف می‌کردند، خوانندگان، نویسندگان، شاعران، آهنگ‌سازان، مسئولان و مدیران و... هریک به نوعی قدردانی تلاش‌های «حمید شعر انقلاب» بودند. اعضای انجمن قلم، علی مراخانی معاون هنری وزیر ارشاد، غلامعلی حداد عادل و... از جمله عیادت کنندگان بودند.

هرچند دور و اطرافش شلوغ بود و آمد و شد زیاد، اما بازهم غیبت برخی مسئولین چشم نواز بود، از روزهایی که بستری شدن سبزواری اطلاع رسانی شد مرتب اتاق 304 بیمارستان آسیا پر و خالی می شود از آنها که حتی یک‌بار او را دیده اند.

روزهای ابتدایی شاید اگر نامی غیر از «ممتحنی» در این بخش از بیمارستان مطرح می شد اطلاعاتی از حمید سبزواری ارائه نمیشد، اما به مرور و با زیاد شدن شناخت پرستاران این بخش، اکنون دیگر اتاق های همجوار این شاعر هم گه گاه بر بالین او حاضر شده و جویای حال او می‌شوند.

صبح امروز «شکوه اقدس شفقی» همسر حمید سبزواری شاعر پیشکسوت انقلاب پیرامون آخرین وضعیت این شاعر گفت: پیش از این به صورت کم کم غذا از راه دهان داده می‌شد، اما از عصر روز گذشته و به دنیال آن از صبح امروز فقط از راه دهان تغدیه ارائه می‌شود و ظاهرا مشکل بلع در حال تقلیل است.

وی در ادامه از ابراز رضایت پزشکان خبرداد و عنوان کرد: اگر شرایط ایشان به همین شکل با رضایت پزشکان همراه باشد احتمالا تا اواخر هفته مرخص می‌شوند، اما بازهم همه چیز با نظر پزشک معالج اجرایی می شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: