جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 22 دی 1394     
رونمایی نخستین هواپیمای ۲ زیست

تسنیم: طرح کلان ملی فناوری پرنده دریایی شش نفره دوزیست طراحی، ساخته و با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری رونمایی شد.

معاون علمی وفناوری رئیس‌جمهور درباره این هواپیمای 2 زیست گفت: با ساخته شدن این پرنده دریایی، جمهوری اسلامی ایران پس از آمریکا، روسیه، آلمان و محصولات مشابه تولیدی در کشورهای دیگری مانند چین، به فناوری طراحی و ساخت این پرنده‌های دریایی دست یافت.

رونمایی نخستین هواپیمای ۲ زیست

ستاری با اشاره به اینکه در واقع با ساخته شدن پرنده دریایی شش نفره دوزیست در این طرح، ایران به جمع کشورهایی مانند آمریکا، روسیه و آلمان که دارای فناوری ساخت هواپیماهایی در این رده هستند پیوست ادامه داد: البته کشورهایی مانند چین که محصولات مشابه تولید می کنند نیز در این جمع حضور دارند.

وی با تاکید به ضرورت داشتن پرنده دوزیست در ایران گفت: همین بس که ایران اسلامی کشوری است با 2000 کیلومتر مرز آبی در جنوب، 600 کیلومتر مرز آبی در جزایر جنوبی و 700کیلومتر مرز آبی در شمال کشور و دریای مازندران که چنین جغرافیایی برای انجام عملیات مختلف مانند مرزبانی، گشت دریایی، تصویربرداری از مرزها و ... نیازمند محصولاتی مختلف است که یکی از آنها پرنده‌ای دارای قابلیت نشست و برخواست از سطح آب است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور اظهار داشت: ایده استفاده از چنین محصولی در تمام دنیا مسبوق به سابقه است و ده‌ها سال است که پرنده‌های این‌چنینی در نقاط مختلف دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

رئیس هیئت‌امنای صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور افزود: اگر چه فناوری طراحی، تولید و ساخت این محصولات در اختیار کشورهای محدودی است اما، در سال های اخیر تجربه موفق استفاده از هواپیماهای خشکی نشین در اطراف مرزهای آبی کشور و روند رو به رشد هوانوردی عمومی در کشور، این ایده را به ذهن سازندگان متبادر کرد که ایجاد چنین محصولی برای اولین بار در کشور می‌تواند بسیاری از نیازهای موجود را پاسخ دهد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: