جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 12 تير 1393     
واکنش‌ساکی‌به‌خبرارسال‌جنگنده‌‌به‌عراق

فارس: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روزانه خود تصریح کرد که اگر خبر ارسال جنگنده‌های ایران به عراق صحت داشته باشد، قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص تحریم‌های تهران را نقض کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه آمریکا، «جن ساکی»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روزانه خود تأکید کرد که موضع آمریکا در قبال عراق این است که یک عراق قوی تر، یک عراق متحد و یک عراق متحد، یک عراق قوی‌تر است.

یکی از خبرنگاران از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص این مسئله که آیا عراق از ایران برای مبارزه با داعش جنگنده دریافت کرده، است، سوال پرسید و جن ساکی در پاسخ به وی گفت: ما نیز چنین گزارش‌هایی را شنیدیم اما اطلاعات مستقلی در اختیار نداریم. ما به تمامی منطقه به وضوح اعلام کردیم که هرچیزی که به تنش‌های فرقه‌ای دامن بزند، موجب برانگیخته‌ شدن افراط‌گرایی در عراق می شود. این دلیل ابراز نگرانی ما درباره نوع کمکی که ایران ممکن است یا ممکن نیست بخواهد تأمین کند، می‌باشد.

وی در خصوص اینکه اگر چنین گزارشاتی درباره ارسال جنگنده‌های ایران به عراق صحت داشته باشد گفت: اگر ایران برای عراق جنگنده تأمین کرده باشد، این مسئله نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص تحریم‌های ایران است و همچنین اگر عراق نیز چنین تجهیزاتی را از ایران دریافت کرده باشد، نقض این قعطنامه‌ به حساب می‌آید.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: