جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 22 دی 1394     
آموزش چهره به چهره ی شهروندان در راستای اجرای تفکیک پسماند از مبدأ

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، در راستای اجرای طرح کمپین آسمان آبی ، زمین پاک ، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 21 از آموزش چهره به چهره ی شهروندان سطح این منطقه به منظور اجرای بهینه ی تفکیک پسماند از مبدأ خبر داد.

افشین سارویی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ضمن بیان این مطلب گفت : مهمترین موضوع زیربنایی در طرح های فاخر شهرداری تهران ، نظیر طرح تفکیک پسماند از مبدأ ، نگاه ویژه به بحث آموزش و فرهنگ سازی میان شهروندان می باشد که توجه به برنامه ریزی و فعالیت های اجرایی پیرامون مباحث آموزشی در شهرداری تهران موید و بیانگر این موضوع است .

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح تفکیک پسماند از مبدأ به عنوان رویکرد اصلی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران به مناطق 22 گانه ابلاغ شده است ، اظهار داشت : در راستای اجرای بهینه ی این طرح ، آموزش چهره به چهره ی شهروندان در دستور کار اداره ی مدیریت پسماند منطقه قرار گرفته است و آموزشگران با مراجعه به مدارس ، درب منازل ، واحدهای تجاری و اداری نسبت به آموزش گروه های هدف اقدام می کنند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 21 در ادامه از انجام سه مرحله آموزش چهره به چهره در مدارس ابتدایی سطح منطقه به منظور اجرای طرح تفکیک پسماند از مبدأ خبر داد و افزود : واحد های مسکونی ، ادارات ، واحدهای تجاری نیز طی دو مرحله آموزش با طرح تفکیک پسماند از مبدأ به صورت ویژه آشنا شدند.

سارویی همچنین خاطر نشان کرد : در کنار مباحث آموزشی و فرهنگ سازی ، توجه به فعالیت های اجرایی نظیر اعزام به موقع خودروهای ملودی به مقابل درب منازل مسکونی ، توزیع مخازن مختلف پسماند در میان بلوک های مسکونی ، اصناف ، واحدهای تجاری ، تخلیه ، حمل و بارگیری به موقع پسماندها از اهمیت ویژه و به سزایی در راستای اجرای طرح تفکیک پسماند از مبدأ برخوردار است.

به گفته ی این مقام مسئول تمامی برنامه ها و اقدامات اجرایی به منظور تفکیک پسماند از مبدأ ، در راستای بازگشت آنها به چرخه ی بازیافت و تولید و همچنین جلوگیری از هدر رفت و دور ریز پسماندهای خشک به عنوان سرمایه ای ملی است.

سارویی در پایان تصریح کرد : تبلور موفقیت مناطق در اجرای طرح تفکیک پسماند از مبدأ ، کاهش حجم زباله ی تر و خانگی است ، زیرا به میزانی که پسماند های خشک از زباله های تر و خانگی جدا شود به همان میزان از حجم زباله ی تر کاسته خواهد شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: