جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 22 دی 1394     
فولکس واگن در اندیشه راه اندازی قطب سوم خودروسازی ایران

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز،عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه اندازی قطب سوم خودروسازی گفت: در حال حاضر دولت با برخی از خودروسازان خارجی در حوزه راه اندازی قطب سوم خودروسازی وارد مذاکره شده و شرکت فولکس واگن آلمان نیز در این راستا اعلام آمادگی کرده است.

سیدمحمد بیاتیان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوز اظهار داشت: برای رسیدن به جایگاه قابل رقابت در صنعت خودرو در دنیا باید این صنعت مورد حمایت جدی دولت قرار گیرد.

وی با اشاره به مزیت استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی در کشور تصریح کرد:  امروزه استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی در ایران یک ضرورت است به همین منظور باید نسبت به تولید و یا واردات این نوع خودروها برای استفاده از کلان شهرها اقدام جدی صورت گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: امروزه شهری مانند تهران نیازمند استفاده از خودروهای هیبریدی و برقی است البته بسیار مناسب است که این خودروها تولید داخل بوده و با سرمایه گذاری در شرکت های داخلی تولید شوند همچنین در شرایط کنونی استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی در انواع مختلف می تواند مشکل آلایندگی و ترافیک در شهرهای بزرگ را تا حدود زیادی برطرف می نماید.

بیاتیان اظهار داشت: هر چند استفاده از خودروهای هیبریدی و برقی در ناوگان حمل و نقل عمومی ضرورت دارد اما چنانچه زیرساخت های آن در داخل شهرها فراهم شود قطعا اغلب مردم نیز می توانند برای تردد در داخل شهرها از این نوع خودروها استفاده کنند همچنین در صورت فراهم نمودن زیرساخت ها و مکان هایی برای شارژ خودروهای برقی قطعا استقبال خوبی از آن خواهد شد.

وی با اشاره به قیمت بالای خودروهای برقی و هیبریدی خواستار حمایت دولت و ارائه تسهیلاتی برای استفاده از این خودروها در کشور شد.

وی در خصوص وام های 25 میلیون تومانی برای خرید خودرو تصریح کرد: به نظر می رسد اختصاص تسهیلات 25 میلیونی خرید خودرو تاثیر مثبتی در بازار نداشته و در این راستا باید تسهیلات و وام های بانکی به گونه ای ارائه شوند که برای مصرف کننده ضرر کمتری یه همراه داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر برای رفع کمبود نقدینگی در کشور باید بازار خودروسازی فعال گردد در این راستا باید به حوزه هایی که به تولید ملی کمک خواهند کرد از جمله بازار مسکن توجه بیشتری داشت.

بیاتیان در ادامه افزود: اجرایی شدن برجام باعث افزایش کیفیت تولیدات داخلی و افزایش تولید در خودرو سازی شده و این امر در عرضه و تقاضا نیز تاثیر گذار خواهد بود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: