جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 21 دی 1394     
380 میلیارد تومان هزینه جمع آوری پسماند

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، حسین جعفری مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ، با اشاره به اینکه میزان زباله در منطقه 4 با 9 ناحیه بیشترین (حدود 700  تن در روز) است، گفت: منطقه 9 با 2 ناحیه کمترین (حدود 140  تن در روز) پسماند شهری تولید می کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران بر این باور است که هزینه سالانه جمع آوری، حمل و دفع بهداشتی پسماند حدود ۳۸۰میلیارد تومان است. بنابراین تفکیک از مبداء پسماند برای کاهش هزینه‌ها موثر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه زباله درون مخازن موضوعی برای افزایش یا کاهش زباله دزدها و زباله گردهاست، بیان کرد: برای مقابله با مشکل زباله دزدی در شهر تهران لازم است تا شهروندان در طرح تفکیک از مبداء مشارکت موثر داشته باشند.

جعفری ادامه داد: ریختن زباله در مخازن در ساعاتی غیر از ساعات جمع آوری و همچنین عدم توجه به تفکیک زباله ها موضوعی است که افراد سودجو بیشترین منفعت را می برند. اگر مردم به صورت داوطلبانه در تفکیک از مبدا همراه فعالیت های اجرایی شهرداری تهران شوند، به نتایج قابل قبولی خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه اگر سطح همکاری مردم افزایش یافته و پیمانکاران بخش خصوصی قبل از مراجعه این افراد زباله ها را جمع آوری کنند دیگر شاهد موارد زباله دزدی نخواهیم بود، افزود: هزینه سالانه جمع آوری حمل و دفع بهداشتی پسماند حدود ۳۸۰ میلیارد تومان است. بنابراین این کار برای کاهش هزینه ها موثر خواهد بود.

عده ای از مردم و مسئولان بر این باور هستند که طرح تفکیک زباله از مبداء همانند برخی از طرح های دیگر شهرداری امروزه با شکست مواجه شده و همکاری نکردن شهرداری و شهروندان با یکدیگر، بی شک دلیل اصلی این شکست است. حال باید منتظر ماند و دید چه زمانی این طرح به صورت جدی در شهر تهران اجرایی خواهد شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: