جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 21 دی 1394     
علاج رفع فراموشی و تیک عصبی

تسنیم: حجت الاسلام سید حسن ضیایی درباره آلزایمر یا زوال عقل اظهار داشت: زوال عقل یا آلزایمر به‌دلیل غلبه سردی و تری در مغز رخ می‌دهد که کاهش یا رفع غلبه سردی و تری در مغز راهی برای بهبود یا پیشگیری از آلزایمر است.

به‌گفته وی اگر کسی به زوال عقل یا آلزایمر یا فراموشی شدید دچار شده باشد, در رساله ذهبیه امام رضا علیه السلام آمده است که مصرف هلیله‌جات پرورانده در عسل بسیار به رفع فراموشی کمک می‌کند.

این محقق طب اسلامی ادامه داد: هلیله سیاه, هلیله زرد و هلیله کابلی در درمان فراموشی بسیار کمک کننده است، به این ترتیب که از هرکدام از این هلیله‌ها 10 گرم خریداری کرده و پودر کنند و با یک کیلو عسل مخلوط کنند؛ مصرف روزی یک قاشق مرباخوری شب قبل از خواب یا صبح ناشتا بسیار کمک کننده است.

ضیایی افزود: اگر کسی فراموشی آنی داشته باشد یعنی هیچ مطلبی را نمی‌تواند به خاطر بسپارد می‌تواند؛ سنای مکی, سُعد هندی یا سُعد کوفی به‌علاوه فلفل سیاه, زعفران و کُندر سفید  از هرکدام 10 گرم پودر کرده و با یک کیلو عسل مخلوط کنند و شب قبل از خواب یا صبح ناشتا یک قاشق چای‌خوری از آن را مصرف کند. این ترکیب به‌شدت حافظه را تقویت می‌کند.

وی درباره رفع سنگینی و بیش از حد خواب عنوان کرد: غلظت خون و چربی خون موجب خواب‌آلودگی افراد می‌شود, اگر گردش خون در مغز کم شود فرد دچار خواب آلودگی می‌شود، مصرف قرص جینکوگل موجب رفع 20درصدی از مشکل این افراد خواهد شد.

این محقق طب اسلامی برای درمان تیک عصبی نیز خاطرنشان کرد: ماساژ جایی که فرد تیک دارد با روغن بنفشه در پایه زیتون بسیار کمک کننده است، همچنین مصرف دم‌نوش سنبل الطیب با عسل یا گل بهارنارنج با عسل همزمان با غروب آفتاب کمک کننده است، این افراد از مصرف مواد غذایی ترش به‌شدت پرهیز کنند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: