جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 20 دی 1394     
معاون شهردار تهران همزمان با تست سرد متروی فرودگاه مهرآباد خبر داد:
تعداد ایستگاه های متروی تهران به زودی 3 رقمی می شود

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همزمان با انجام عملیات تست سرد خط متروی فرودگاه مهرآباد گفت: تعداد ایستگاه های متروی تهران تا قبل از پایان سال جاری 3 رقمی شده و از 96 ایستگاه فعلی به 100 ایستگاه افزایش می یآبد و تهران در باشگاه 30 کلان شهر جهان که دارای بیش از 100 ایستگاه مترو هستند، قرار خواهد گرفت.   

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: گسترش شبکه متروی تهران به نقاط مختلف شهر، به نحوی که شهروندان در اقصی نقاط شهر به مترو دسترسی داشته باشند، به تدریج در حال محقق شدن است و افزایش ایستگاه های متروی تهران به 100 ایستگاه گام بلندی در جهت تحقق این مهم محسوب می شود.

وی که در جلسه شورای مدیران معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران صحبت می کرد، تأکید کرد: البته اگر دولت به تعهدات خود در پرداخت مطالبات متروی تهران عمل می کرد، می توانستیم توسعه شبکه متروی تهران را با روند پر شتاب تری پیگیری کنیم اما عدم حمایت دولت، ساخت و ساز متروی تهران را با محدودیت های مالی رو به رو کرده، چرا که شهرداری تهران نه چاه نفت دارد و نه به منابع مجهول دسترسی دارد.   

در این جلسه که گزارش عملکرد ناوگان حمل و نقل عمومی تهران در 9 ماهه نخست سال 95 ارائه شد، دکتر محمد منتظری معاون شرکت متروی تهران از انجام تست سرد خط متروی فرودگاه مهرآباد و دکتر محسن نایبی مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران از طراحی و اجرای مسیر ویژه نابینایان در 30 ایستگاه متروی تهران در آینده نزدیک خبر داد. 

همچنین در جلسه مذکور، دکتر پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اعلام این که عدم تعهد دولت به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، علاوه بر افزایش آلودگی هوای تهران، ایمنی تردد شهروندان تهرانی را نیز کاهش داده، از اجرای خط بریل و نصب سیستم صوتی برای نابینایان در ایستگاه ها و اتوبوس های خط یک بی آر تی خبر داد.

مهندس میثم مظفر مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران نیز در این جلسه با تأکید بر خدمات رسانی رایگان تاکسی های سرویس مدرسه به دانش آموزان دچار معلولیت، گفت: در سال جاری 41 هزار دستگاه تاکسی، معاینه فنی شده اند و 52 هزار راننده تاکسی، مورد آموزش هایی با محوریت «خط سفید» قرار گرفته اند.

گفتنی است معاون شهردار تهران در پایان این جلسه با تأکید بر این که معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از هر گونه بازرسی و حسابرسی که به افزایش سلامت و بهبود عملکرد مجموعه منجر شود استقبال می کند، خاطرنشان کرد: البته نباید فراموش کنیم شفاف سازی با مغلطه بازی و خاکستری نشان دادن اقدامات تفاوت دارد و افرادی که در صدد تیره و تار نشان دادن همه کس و همه چیز هستند، هدفشان نا امید کردن مردم و بدبینی آنها نسبت به نظام و مسئولان آن و هزاران نیروی تلاشگر است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: