جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 19 دی 1394     
ایجاد رقابت پذیری با خصوصی سازی واقعی در صنعت خودرو

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه اندازی قطب سوم خودروسازی در کشور گفت: راه اندازی قطب سوم خودروسازی باعث پیشرفت از لحاظ کیفیت ، مرغوبیت و تکنولوژی در صنعت خودروسازی خواهد شد البته در این راستا باید نظارتی صورت گیرد که در بستر اقتصاد مقاومتی از نیروهای داخلی و ظرفیت داخلی برای ایجاد فناوری به روز استفاده شود.

علی علی لو در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز،اظهار داشت: خصوصی شدن در این صنعت باعث ایجاد رقابت در آن خواهد شد و در این راستا باید به بحث خصوصی سازی توجه بیشتری شود تا خودرو سازان بتوانند از وضعیت موجود رهایی یابند.

وی در خصوص تولید خودروهای برقی و هیبریدی افزود: برای پیشرفت و به روز شدن صنعت خودرو و با توجه به رشد مصرف بنزین و افزایش آلودگی هوا ناگزیریم که به سمت تولید خودروهای برقی و هیبریدی برویم در حال حاضر در کشور امکان تولید باتری خودروهای برقی و هیبریدی وجود دارد که این امر موجب کاهش هزینه تولید آنها خواهد شد همچنین در این راستا دولت نیز باید سوبسیت اختصاص دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختصاص وام 25 میلیونی برای خرید خودرو از سوی دولت خاطرنشان کرد:  دادن این وام تنها به خودروسازان کمک کرد تا خودروی آنها فروخته شده و نقدینگی را در این راستا کسب کنند.

علی لو در ادامه گفت: البته معتقدم که ارائه وام برای خرید خودرو کمک اساسی به صنعت خودرو نمی‌کند چرا که سیستم و ساختار و مدیریت این حوزه به همان شکل سابق باقی بوده بنابراین اتفاق خاصی در این زمینه رخ نخواهد داد.

وی تصریح کرد: این وام خودرو باعث گردید که انبارهای خودروسازان از خودروهای انبار شده خالی شود .

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل نقدینگی در صنعت خودروسازی گفت : اگر خودروسازان تنها مشکل سرمایه گذاری در این صنعت را حل کنند اما از سویی نتوانند بدهی های قطعه سازان را پرداخت کنند قطعه سازان قادر به تامین قطعات مورد نیاز نخواهند بود پس در این شرایط باز هم صنعت خودروسازی کشور با مشکل مواجه خواهد شد ضمن اینکه برای تداوم ورود نقدینگی باید با مدیریت کاملا مدبرانه سیستم لیزینگی را ایجاد کرد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: