جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 16 دی 1394     
ازنورپردازی 100میدان نارمک تا بکارگیری بتون الیافی در ایستگاه‌های BRT

به گزارش گروه اخبار مناطق 22 گانه شهرداری نیوز،مهندس بهمن نوری شب گذشته در شبگردی اهالی رسانه از منطقه 8 با بیان اینکه یکی از اقدامات موثر شهرداری منطقه ایجاد مقبره شهدای گمنام در بوستان فدک است، گفت: منطقه 8 میزبان هشت شهید گمنام است که در میان آنها شهدای غواص نیز به چشم می‌خورند.

وی با بیان اینکه در راستای حفظ کرامت شهیدان دفاع مقدس سعی کردیم که مقبره آنها بسیار خاص و زیبا باشد، گفت: بر همین اساس در طراحی مقبره این شهدا علاوه بر استفاده از المان‌های معماری ایرانی و اسلامی از تلفیق‌ آب، شیشه و نور و ... استفاده کردیم، به گونه‌ای که شهدای گمنام بوستان فدک در میان آب مدفون شده‌اند.

وی با اشاره به کرامات شهدای گمنام گفت: بوستان فدک پیش از این دارای برخی آسیب‌ها بود اما از زمانی که شهدای گمنام در این بوستان دفن شده‌اند، مردم به احترام این شهدا مراعات می‌کنند.

شهردار منطقه 8 با بیان اینکه سال آینده در میادین نارمک نورپردازی انجام می‌شود گفت: بر اساس رایزنی‌های انجام گرفته با سازمان زیباسازی مقرر شده است که تا شش ماه آینده کار نورپردازی این میادین صورت گیرد تا مردم از فضای دلپذیرتری در صد میدان ونک بهره مند شوند.

وی همچنین از راه اندازی مجموعه فرهنگی و ورزشی نارمک که با اعتبار بیش از 10 میلیارد خبر داد و گفت: یکی از نیازات محله نارمک افزایش سرانه فرهنگی – ورزشی است که برهمین اساس ساخت این مجموعه فرهنگی – ورزشی در دستور کار قرار گرفت.

نوری با بیان اینکه ساختمان قدیمی مجموعه فرهنگی – ورزشی پیش از آن به مرکز جمع‌آوری پسماند تعلق داشت، گفت: به دلیل نارضایتی اهالی و آلودگی‌هایی که وجود یک مرکز جمع‌اوری پسماند در مرکز شهر می‌توانست ایجاد کند، در نظر گرفتیم که با ایجاد یک مرکز تفکیک پسماند دیگر در دورترین نقطه محله، زمین موجود را به مجموعه فرهنگی و ورزشی تبدیل کنیم که امیدواریم بتوانیم درآینده نزدیک این مجموعه ورزشی را افتتاح کنیم.

شهردار منطقه 8 همچنین از فعالیت 3 مرکز مهارت‌آموزی کوثر ویژه زنان سرپرست خانوار خبر داد و گفت: در منطقه 8 سه مرکز کوثر وجود دارد که زنان سرپرست خانوار می‌توانند با حفظ کرامت انسانی‌شان در این کارگاه‌ها فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه منطقه 8 جزو مناطق پرتراکم است، گفت: به همین لحاظ عمده مباحث فرهنگی شهردار منوط به ارتقای سطح زندگی، مهارت‌آموزی، افزایش حقوق شهروندی و... است، چراکه 97 هزار واحد مسکونی در این منطقه وجود دارند که باید برای برنامه‌های فرهنگی آنها چاره‌اندیشی کنیم.

نوری با بیان اینکه یک میلیارد تومان صرف اصلاح ترافیکی میدان امام رضا (ع) شد، گفت: پس از این اصلاح، 46 درصد بار ترافیکی اصلاح شد و با این حال 1000 نقطه در منطقه وجود دارد که باید نسبت به اصلاح هندسی مسیرهای تردد اقدام کنیم.

شهردار منطقه 8 در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر عدم روشنایی مناسب برخی معابر منطقه گفت: مسوول تامین روشنایی معابر اداره برق است و شهرداری تهران تا آنجایی که اعتبارات اجازه داده، نسبت به نصب چراغ‌های روشنایی اقدام کرده اما اداره برق نیز باید به وظایف خود عمل کند.

نوری با بیان اینکه سعی داریم 100 میدان نارمک را پس از نورپردازی ویژه به پاتوق فرهنگی محله تبدیل کنیم، درخصوص سرانجام طرح پیاده‌روی «نبوت – سرسبز»، گفت بنده 8 ماه است که مسوولیت شهرداری منطقه 8 را برعهده گرفتم و پیش از من طرح پیاده‌راه نبوت – سرسبز مصوبات لازم را اخذ کرده و ما در بودجه 95 ایجاد این پیاده‌راه را پیش‌بینی کردیم و در صورت موافقت شورای شهر و تامین اعتبارات، این مهم محقق می شود.

شهردار منطقه 8 با بیان اینکه سعی نداریم چهره بزک شده منطقه 8 را به نمایش بگذاریم، گفت: یکی از معضلات ترافیکی منطقه 8 راست‌گرد بزرگراه امام علی (ع) به جانبازان بود که بعضا مردم ترافیک یک ساعته را در این منطقه مشاهده می‌کردند، حتی برخی اصل ساخت بزرگراه امام علی (ع) را زیر سوال می‌بردند که برهمین اساس با در نظر گرفتن سناریوهای مختلف، توانستیم با ایجاد یک زیرگذر، مسیر راست‌گرد بزگراه امام علی (ع) به جانبازان را اصلاح کنیم و با انتخاب پیمانکار امیدواریم کمتر از شش ماه دیگر این اصلاح ترافیکی انجام گیرد.

نوری همچنین در پاسخ به برخی انتقادات درباره نابسامانی‌های موجود در خیابان تهرانپارس نیز گفت: تهرانپارس مبدا ورودی شرق تهران است و نابسامانی‌هایی که در حوزه مشاغل و تعمیرگاه‌ها در آن خیابان ایجاد شده برزانده شهر نیست و برهمین اساس سعی بر اصلاح این امور داریم.

وی همچنین با اعلام خبر استفاده از بتون الیافی در مسیرهای اتوبوس بی‌آرتی پایانه علم و صنعت گفت: در مسیر ویژه اتوبوس‌های بی‌آرتی چین‌خوردگی و ترک‌خوردگی آسفالت مشکلات زیادی را ایجاد کرده بود که خوشبختانه با همکاری دانشگاه علم و صنعت توانستیم برای اولین بار 5000 متر مربع از مسیر بی‌آرتی را با بتون الیافی بپوشانیم که ضمانت اجرایی این بتون حداقل 5 تا 20 سال است.

شهردار منطقه 8 همچنین از غیرهمسطح شدن تقاطع دماوند – مسیل باختر خبر داد و گفت: در سال آینده این پروژه عمرانی در راستای اصلاح گره ترافیکی آغاز می‌شود.

نوری همچنین درخصوص حضور پرشمار دستفروشان در خیابان دماوند نیز گفت: خیابان دماوند با شهرداری پیروزی مدیریت مشترکی دارد و معمولا خیابان‌هایی که بین مناطق قرار دارند، از توجه کمتری برخوردار هستند اما در یک اقدام ضربتی بین دو شهرداری منطقه، خیابان دماوند، نسبت به حضور دستفروشان ساماندهی شد و درصدد آن هستیم که با ایجاد شب‌بازارها نسبت به کمک به امرار و معاش دستفروشان نیز کمک کنیم.

شهردار منطقه 8 در پایان با بیان اینکه شهرداری تمام سعی خود را در راستای ارتقای سطح زندگی مردم منطقه 8 انجام می‌دهد، گفت: معتقدیم باید برندهای مختلف اقتصادی و ... به منطقه 8 بیایند تا رونق منطقه چند برابر شود.

منطقه 8 تهران شامل محلات : تهرانپارس، مدائن، هفت حوض، فدک، نارمک، مجیدیهو وحیدیه و ... است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: