جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 16 دی 1394     
تعریض تقاطع میرداماد-ولیعصر (عج) بار ترافیکی چهارراه جهان کودک را کم می کند

به گزارش گروه اخبار مناطق 22 گانه شهرداری نیوز، شهردار منطقه 3 با اشاره به بار ترافیکی بالا در تقاطع خیابان میرداماد-ولیعصر (عج) گفت: با انجام مطالعات علمی تصمیم بر این شد تا نهر خیابان ولیعصر (عج) از تقاطع میرداماد تا خیابان قبادیان پوشیده و 2.5 متر به عرض خیابان اضافه شود.

فخرالدین سلیمانی با بیان اینکه یکی از مهم ترین گره های ترافیکی در منطقه 3 مربوط به راست گرد تقاطع خیابان میرداماد-ولیعصر (عج) است، اظهار داشت: متاسفانه به دلیل بی توجهی رانندگان به ویژه رانندگان تاکسی، توقف های بسیاری در این محدوده صورت می گرفت که در نهایت منجر به شکل گیری نوعی گره ترافیکی شد و اعمال قانون پلیس راهنمایی و رانندگی نیز چندان موثر نبود.

وی افزود: بر این اساس شهرداری منطقه وارد عمل شد و پس از انجام مطالعات دقیق کارشناسی، طرح پوشش نهر خیابان ولیعصر (عج) و عریض کردن قسمت سواره رو را در دستور کار خود قرار داد.

شهردار منطقه 3 با اشاره به پوشش نهر از تقاطع خیابان میرداماد تا خیابان قبادیان واقع در خیابان ولیعصر (عج) تصریح کرد: با این اقدام حدود 2.5 متر به عرض خیابان در این محدوده اضافه می شود. ضمن اینکه پیش بینی می کنیم تا 80 درصد از گره ترافیکی محدوده به این شکل رفع شود.

سلیمانی در ادامه به جا به جایی ایستگاه B.R.T  واقع در تقاطع خیابان ظفر و شهید یاسینی پرداخت و گفت: واقعیت این است که به دلیل حضور بیمارستان خاتم الانبیا، بیمارستان سوانح سوختگی و مراکز تجاری، اداری و نظامی این محدوده همواره با تردد بالای شهروندان رو به رو است و به دلیل استقرار ایستگاه اتوبوس دسترسی به خیابان شهید یاسینی همواره سخت بود.

وی ادامه داد: با توجه به آمارهای بالای تصادف در این محدوده، تصمیم بر این شد تا ایستگاه اتوبوس به مقابل درب بیمارستان ولیعصر (ع) ناجا منتقل شود.

شهردار منطقه 3 با بیان اینکه در حال حاضر، اقدامات مربوط به تخریب انجام شده و تا پایان دی ماه جا به جایی به طور کامل انجام می شود، تصریح کرد: پیش بینی می کنیم تا آن دسته از تصادف هایی که به دلیل عدم دید راننده در این محدوده اتفاق می افتاد به طور 100 درصد کاهش یابد.

سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش شهرداری تهران برای رفع مشکل ترافیکی تقاطع جهان کودک پرداخت و گفت: این تقاطع یکی از پرترافیک ترین تقاطع های شهر تهران است و برای رفع این مشکل نیز تلاش کردیم تا خیابان شریفی واقع در حد فاصل خیابان نلسون ماندلا تا ولیعصر (عج) را بازگشایی کنیم. به این شکل به طور قابل توجهی از بار ترافیکی چهارراه جهان کودک کاسته می شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر اقدامات مربوط به مطالعه، نقشه برداری و پیاده راه سازی مسیر انجام و زیرساخت های لازم برای مسیر ماشین رو ایجاد شده است. بر این اساس تنها اقدامات مربوط به آسفالت خیابان باقی مانده است که تا چند روز آینده انجام می شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: