جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 15 دی 1394     
معاون شهردار تهران همزمان با برگزاري «همايش ارتباطات و شهرگردي هنري» تأكيد كرد:
لزوم آمادگي حمل و نقل شهري پايتخت براي پاسخگويي به گردشگران بين المللی

به گزارش گروه حمل ونقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز، معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران همزمان با برگزاري «نخستين همايش بين المللي ارتباطات و شهرگردي هنري» با اعلام اين كه تهران، كلان شهري رو به توسعه است كه بیش از دو قرن از انتخاب آن به عنوان پايتخت ايران مي گذرد، گفت: امروز تهران به شهري هم تراز شهرهاي پيشرفته دنيا تبديل شده و اقدامات انجام شده به ويژه در دهه اخير و برنامه هاي پيش بيني شده براي آينده اين كلان شهر، چشم انداز چشم نوازي را پيش روي پايتخت 230 ساله كشورمان گشوده است.

مهندس سيد جعفر تشكري هاشمي افزود: گسترش شبكه ارتباطي شهر و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومي از فرصت ها و ظرفيت هايي است كه توجه به هر يك از آنها، مي تواند باعث رونق گردشگري در شهر شود.

وي با اشاره به اين كه معابر شهر و ناوگان حمل و نقل شهري از جمله عوامل مؤثر در جذب گردشگران و جلب رضايت آنهاست، اظهار كرد: از مهم ترين عوامل توسعه شهرگردي، دسترسي به خدمات حمل و نقلي است و رشد اقتصاد حمل و نقل در شكوفايي اقتصاد شهري بسيار مؤثر است.

مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه در موضوع توسعه حمل و نقل شهري با محوريت گردشگري، منطقه 12 به عنوان هسته مركزي و نگين فرهنگي پایتخت از اهميت ويژه اي برخوردار است، تصريح كرد: به عنوان نمونه، ‌خياباني مانند سي تير كه       مي توان آن را محور ادیان و گذر اقوام ناميد، معبری استراتژيك در اين راهبرد محسوب مي شود.

وي با اشاره به اين كه حمل و نقل عمومي، مترادف با امكاني ايمن براي ترددهاي شهري است، اظهار كرد: فضای ایمن وسايل نقليه عمومي، علاوه بر تمام ويژگي هاي مثبتي كه این وسایل دارند،‌ بهترين امكان براي القاي احساس امنيت به گردشگران داخلي و خارجي مي تواند باشد.

مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه حركت چرخ حمل و نقل به عنوان زيرساختي از الزامات زندگي شهري، باعث به حركت در آوردن چرخ‌هاي اقتصاد شهرها و كشورها مي‌شود، تصريح كرد: علاوه بر این، تأثیر تقويت حمل و نقل در رونق بخشیدن به حوزه‌اي همچون گردشگري، غير قابل انكار است.

معاون شهردار تهران در پايان با تأكيد بر اين كه حمل و نقل نه تنها در زندگي روزمره شهروندان نقش دارد، بلكه در شكل گيري مفهوم شهر نزد گردشگران داخلي و خارجي كه از آن ديدن مي كنند نيز مؤثر است، خاطرنشان كرد: با توجه به پيش‌ بيني افزايش گردشگران بين المللي، در توسعه حمل و نقل شهري بايد نيم نگاهي به پاسخ‌گويي به مسافراني داشته باشيم كه از اقصي نقاط جهان از پایتخت کشورمان ديدار خواهند كرد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: