جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 12 دی 1394     
تقاضای یک نماینده مجلس از رئیس جمهور:
رسیدگی به بحث آلودگی هوا و تامین منابع مورد نیاز در اولویت برنامه های دولت قرار گیرد

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز،  عضو کمیسیون برنامه و بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی در خصوص تصویب قانون افزایش معاینه فنی از 2 سال به 5 سال گفت: آلودگی کشور ما پارامترهای مختص به خاص خودش را دارد و سازمانهای بسیار زیادی در این زمینه دخیل هستند ، اما این دلیل نمی شود تا دستگاههای متولی اصلی بگوید من پاسخ گوی این مشکل نیستم. پاسخ گوی اصلی سازمان محیط زیست است ، محیط زیست ایجاد شده تا به این عوامل رسیدگی کند و اگر هر دستگاهی در این زمینه کوتاهی کرد ما موظف هستیم با آن مقابله و برخورد کنیم.

غلامعلی جعفرزاده در ادامه به خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوز گفت: ما برای حل این موضوع  باید فاکتورهایی را مدنظر داشته باشیم ، نمی شود فقط گفت خودرو ، کارخانه جات یا توسعه شهری باعث افزایش آلودگی شده اند  اما باید با یکپارچه شدن تمامی موارد بتوانیم برای کاهش این آلودگی ها اقداماتی را انجام بدهیم.

وی افزود: در بعضی موارد مانند افزایش معاینه فنی از 2 سال به 5 سال بنده فکر می کنم این قانون یک اقدام کاملا اشتباه بود، اصلاح ناوگان خودرویی که 2 سال است آن را در بودجه قرارداده ایم به هر دلیل مانند کسری اعتبار ،دولت از آن می گذرد و یا همچین موضوع هدفمندی یارانه ها ، ما در این برنامه خواستیم دولت یارانه افراد پر درآمد را حذف کند و بیاید به  تعهدات خودش  در حوزه بند الف که بازسازی ناوگان خودرویی و جلوگیری از آلودگی هوا است عمل کند ، در این صورت چه کسی می تواند از آن ممانعت کند؟

جعفرزاده گفت: من فکر می کنم به جای اینکه همدیگر را متهم کنیم  و به دلیل اینکه در حال حاضر  این اختلافات به این حد خود رسیده باید بالاترین مقام کشور مانند رئیس جمهور وارد این بحث شود و ورود وی به این بحث هیچ ضرری نخواهد  داشت ، زیرا جان مردم در خطر است. وقتی ما بر اثر این آلودگی 80 نفر از شهروندان خود را از دست داده ایم باید انتظار چه چیزی را داشته باشیم؟! باید حتما زلزله یا سیل بیاید تا مسئولان کاری را انجام دهند؟

وی در ادامه سخنناش با اشاره به اینکه رفع آلودگی هوا از ضروریات امروز کل ایران است افزود: تقاضای من از شخص رئیس جمهور این است که به این موضوع رسیدگی کرده و  منابع مورد نیاز را تامین کند ، جابجایی اعتبارات را انجام دهد ، شهرداری را ملزم به پاسخگویی کند و جابجایی کارخانه جات آلوده کننده هوا را انجام دهد . در تمامی دنیا شهرهایی مانند پکن که با مشکلات آلودگی هوا مواجه اند اما همیشه برای این مشکل راه حل های مناسبی را پیش بینی کرده اند.

نماینده مردم رشت گفت: ما از دولت انتظار داریم به ما و مردم برنامه بدهد ، تعطیلی مدارس مشکلی از آلودگی هوا را کم نمی کند ، این یک اقدام موقت است و من فکر می کنم در مورد موضوع رفع آلایندگی هوا دولت منفعلانه اقدام می کند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: