جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 12 دی 1394     
انتظاراتی که در پسابرجام از قیمت و کیفیت خودرو می رود

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهردرای نیوز،سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : انتظار می رود در پسا برجام قیمت خودرو کاهش یافته و خودروها به لحاظ کیفیتی از شرایط بهتری برخوردار باشند.

روح الله عباسپور در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود : در پسا برجام که نتیجه آن شکستن تحریم هاست قطعا موانع ورود قطعات خودرو به کشور برطرف گردیده  که این خود می تواند تاثیرزیادی در کیفیت خودروها داشته باشد.

وی تاکید کرد : هر چند امروز مباحثی در مورد عدم کیفیت خودروها مطرح می شود یکی از دلایل آن همین مشکلات و موانع ناشی از تحریم ها و عدم ورود قطعات از شرکتهای اصلی و سیر ورود قطعات چینی است که انتظار می رود با برداشتن تحریم ها و موانع ورود  قطعات ، ضمن کاهش هزینه واردات قطعات و تاثیر آن در کاهش قیمت تمام شده تولید ،  شاهد افزایش کیفیت خودروها نیز باشیم.

وی با بیان اینکه در پسابرجام ، انتظار می رود قیمت خودرو کاهش یابد ، تصریح کرد : مسلما افزایش قیمت خودرو با رفع تحریم ها و افزایش همکاری با شرکتهای خارجی معنی نخواهد داشت ضمن اینکه در پسابرجام پیش بینی می شود تا نرخ ارز کاهش یابد که این قطعا در قیمت خودرو نیز تاثیر خواهد گذاشت.

نماینده بویین زهرا و آوج در خانه ملت با اشاره به افزایش حضور و رفت و آمد شرکتهای خارجی به  ایران اظهار داشت : قطعا با ورود و گسترش همکاری با شرکتهای خارجی ، سرمایه گذاری ها به سمت تولید خودروهای جدید خواهد رفت .

عباسپور گفت : با بهبود روابط و گسترش همکاری ها قطعا  زمینه سرمایه گذاری خارجی در کشور فراهم خواهد شد که این امر مسلما رقابت پذیری ، کاهش قیمت و ارتقاء کیفیت خودرو را به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه به نرخ تعرفه واردات خودرو در وضعیت کنونی صنعت خودرو پرداخت و گفت : با رفع تحریم ها و به منظور جلوگیری از هر گونه آسیب به صنعت خودرو باید نرخ فعلی تعرفه واردات حفظ شود.

وی با تاکید بر اینکه موافق کاهش تعرفه واردات خودرو نیستم ، تصریح کرد : برای حمایت از تولیدات داخلی و به منظور حفظ اشتغال در کشور  نباید تعرفه واردات کاهش یابد هر چند که مطابق مصوبات ، چنانچه کاهش تدریجی تعرفه ها دنبال شود این امر در توجه بیشتر خودروسازان به کیفیت ها تاثیر مثبتی داشته باشد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: