جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 10 دی 1394     
لجاجت توهم در فتنه 88تا کی ادامه دارد؟

به گزارش شهرداری نیوز، شهردار تهران با تاکید بر اینکه ما به دوقطبی جبهه انقلاب و ضدانقلاب اعتقاد داریم، نه اصولگرا و اصلاح طلب، گفت: در سال88 یکی از شعارهای غلط هم در بعد سیاسی هم در بعد امنیتی و هم در بعد فرهنگی شعار "نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران"، بود؛ زیرا سر دادن این شعار یعنی نفی کردن ارزش ها و فرهنگ قرآنی.

محمد باقر قالیباف صبح امروز با حضور در همایش بسیجیان که به مناسبت 9 دی ماه برگزار شد با تبریک میلاد حضرت رسول مکرم اسلام(ص) و ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت گفت: بسیار خوشحالم از اینکه امروز در میان شما بسیجیان خدمتگزار قرار دارم.

شهردار پایتخت با اشاره به اینکه اگر بخواهیم درخصوص تمامی ابعاد حماسه  9دی سخن بگوییم بحث های مختلف و متفاوتی وجود دارد، افزود: باید به این حماسه عمیق تر و دقیق تر از گذشته بیندیشیم. زیرا با فکر کردن به گذشته می توانیم مسیر آینده را بهتر تشخیص دهیم.

وی با تاکید بر اینکه افتخار ما ایرانی ها این است که قبل از بعثت نبی مکرم اسلام(ص) مردم این سرزمین توحید داشتند، تصریح کرد: از روزی هم که اسلام به عنوان آخرین دین الهی وارد این سرزمین شد، مردم ما با جان و دل آن را پذیرفتند. واقعیت این است که امروز بحث مربوط به اسلام و ایرانی بودن در همدیگر ممزوج شده اند.

قالیباف خاطرنشان کرد: امروز نمی توانیم بگوییم یک ایرانی مسلمان مبارز در مسیر ولایت و امامات قرار ندارد. هویت ملت ما یک هویت دینی و ملی است و بیش از 1400 سال است که این هویت در کشور ما شکل گرفته است.

شهردار پایتخت تاکید کرد: تمامی ارزش ها، منابع قدرت، انسجام این ملت و فرصت هایی که برایمان پیش می آید در گرو همین هویت است.

وی با اشاره به تقارن 9 دی ماه با ایام محرم آن سال گفت: مباحث مربوط به فرهنگ عاشورا، ظلم ستیزی، ایثار، گذشت، شهادت و رسیدگی به محرومان و حتی تمامی اولویت ها و ارزش ها در جامعه در این روز زنده شد.

قالیباف با بیان اینکه انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام (ره) و به برکت مجاهدت فرزندان این سرزمین، برکت خون شهدا و تلاش خالصانه این ملت به پیروزی رسید، افزود: مهمترین کاری که نظام اسلامی انجام داد این بود که این هویت دینی و ملی را به قدرت رساند، آن را مستقر کرد و به تثبیت رساند. امروز ما این اقتدار را در سراسر دنیا به وضوح می بینم. ما معتقدیم که نمی توانیم میان نظام اسلامی و جمهوری اسلامی فاصله بیندازیم.

وی با طرح این سوال که واقعا چرا برای ما 9 دی ماه و وقایع سال 88 مهم است، افزود: من غصه می خورم وقتی می بینم که اینقدر در این خصوص تقلیل گرایی صورت می گیرد. نباید این طور فکر شود که در سال 88 درگیری بین 2 گروه بر سر انتخابات بوده است.

شهردار پایتخت تاکید کرد: ما 9 دی ماه را روزی بزرگ می دانیم زیرا این روز تلاش کرد جلوگیری کند از یک انحراف بزرگ، از یک فتنه بزرگ؛ و آن انحراف و فتنه این بود که می خواست میان خواسته های ملی-ایرانی ما با خواسته های دینیمان تقابل ایجاد کند.

وی  با تاکید بر اینکه باید به شعارهایی که در آن دوران نیز داده می شد توجه شود، ادامه داد: آن روز شعارهایی سر داده می شد که با سر دادن آن شعارها مهمترین اصل قانون اساسی که پیمان ملی ماست را مورد ظلم قرار دادند. شعارها علیه ولایت فقیه بود. درحالی که ما می دانیم حضرت امام (ره) تاکید کردند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به این مملکت آسیبی نرسد.

قالیباف افزود: در آن زمان وحدت جامعه مورد هدف قرار گرفت و عده ای به فرهنگ دینی، فرهنگ عاشورایی و اهل بیت (ع) معترض شدند. به طوری که دیگر مباحث انتخابات و تقلب مطرح نبود. رهبر معظم انقلاب با حساسیت بحث نفوذ را مطرح می کنند زیرا نفوذ وحدت جامعه را هدف قرار می دهد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه در حقیقت در آن زمان تقابل جناح های سیاسی مطرح نبود بلکه بحث انقلاب و ضدانقلاب؛ معارضین و مدافعان نظام مطرح بود، خاطرنشان کرد: 9 دی ماه یک روز مهم همانند 13 آبان، 22 بهمن و ... است زیرا تداوم انقلاب با پیروزی انقلاب فرقی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه نهم دی ماه در تداوم انقلاب اسلامی نقشی اساسی دارد، عنوان کرد: این روز از یک انحراف جلوگیری کرد و به نماد بازسازی اعتماد عمومی بین جامعه و نظام اسلامی مبدل گشت.

قالیباف گفت: در حوادث سال 88 تلاش شد اعتماد بین مردم و نظام اسلامی از بین برود و اگر این اتفاق رخ می داد وضعیت بسیار خطرناک و سخت می شد.

شهردار پایتخت با اشاره به اینکه بنده در نمازجمعه2سال گذشته نیز تاکید کردم که یکی از شعارهای غلط در آن دوران هم در بعد سیاسی هم در بعد امنیتی و هم در بعد فرهنگی شعار "نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران"، بود، افزود: سر دادن این شعار یعنی نفی کردن ارزش ها، نفی کردن فرهنگ قرآنی. وقتی به یک انسان ظلم می شود ما وظیفه داریم به آن کمک کنیم حال چه برسد که آن فرد مسلمان هم باشد، مبارزه هم بکند و ارزش هایش با ارزش های اسلام و انقلاب ما یکی باشد.

وی تصریح کرد: این شعار هویت ملی و دینی ما را خطاب قرار داد. شهدا و بسیجیان سلحشور ما برخلاف تمام کسانی که شعارهای ناسیونالیستی می دادند در دوران دفاع مقدس جانانه جنگیدند و از این مرزم و بوم دفاع کردند. امروز هم می بینیم که حمایت از مبارزه در غزه، لبنان و جبهه مبارزه با آمریکا امنیت ملی ما را تضمین کرده است. ما برای امنیت ملی خودمان باید در آنجا بجنگیم. با سردادن این شعار نشان داده شد، شعاردهندگانش فهم سیاسی هم نداشتند.

قالیباف تاکید کرد: آمریکا در حالی حرف از صلح می زند که در حال پیاده کردن تئوری جنگ تمدن هاست و مهترین هدفش انشقاق میان مسلمانان است.

وی گفت: ما مخالف گفت و گو و مذاکره نیستیم اما باید حواسمان هم باشد زیرا آنها کلامشان با عملشان کاملا متفاوت است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه وحدت مهترین عنصر آمادگی در مقابل تهدیدات داخلی و خارجی است، تاکید کرد:  9 دی این درس را به همه ما داد که باید وحدت داشته باشیم. وحدتی حول محور ولایت.  وحدت جدای از ولایت تفرقه است.

 

قالیباف با بیان اینکه ما نباید رفتار جناحی و حربی با 9 دی داشته باشیم، عنوان کرد: این منطق در سیاست وجود دارد که یک سیاستمدار برای خودش تصمیم بگیرد حتی تصمیم غلط اما لجاجت کردن در یک تصمیم غلط حق نیست.

وی افرود: هم اکنون بعد از گذشت 6سال که همه چیز برای عموم مردم روشن شده است باید عذرخواهی کنند. ملت ما ملتی با محبت، با گذشت و مهربان است. ما هیچ کس را نمی خواهیم از کشتی انقلاب پیاده کنیم، اما متاسفانه یک عده کماکان بر لجاجت خود پافشاری می کنند و عده دیگر هم حوادث را سیاسی و حزبی نگاه می کنند.

شهردار تهران با اشاره به اینکه معنی دیگر 9 دی ماه این است که ما بر روی مشکلات مردم متمرکز شویم، گفت: مهمترین اقدام بعد از سر دادن مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل، خوب کارکردن برای مردم است. موضوع اشتغال، طلاق و گرانی امروز دغدغه مردم است. 

قالیباف با تاکید بر اینکه یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران مردم سالاری دینی است، افزود: انتخابات پیش رو حساس است و همه باید تلاش کنیم که این انتخابات همانند انتخابات گذشته مایه افتخار نظام شود.

وی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی راس امور است و مجلس خبرگان رهبری آرامش این نظام و تضمین کننده انقلاب و در اصل ولایت فقیه است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: