جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 23 دی 1392     
آخرین خبر از بیمه تکمیلی بازنشستگان

ایسنا: علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این خبر افزود: در جلسه هیأت امنا مقرر شد سازمان تأمین اجتماعی از محل منابع خود و با هدف کاهش هزینه‌های درمانی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت‌پوشش این سازمان مبلغ 100 میلیارد تومان به این موضوع اختصاص دهد.

وی افزود: این تصمیم موجب خواهد شد تا این افراد که عمدتاً جزو اقشار زحمتکش و کم‌درآمد جامعه هستند، بتوانند به راحتی نیازهای درمانی و بهداشتی خود را از طریق بیمه تکمیلی درمان تأمین کنند.

وی اظهار داشت: همچنین شرکت بیمه‌گر آتیه‌سازان حافظ نیز در ارائه خدمات بیمه تکمیلی درمان به بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش تأمین اجتماعی 20 درصد تخفیف را لحاظ کرده است، زیرا در حال حاضر بیمه مرکزی برای بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان نرخ 25 هزار و 400 تومان را اعلام کرده بود، اما شرکت بیمه‌گر مذکور با 20 درصد تخفیف و کمتر از نرخ معمول، هر بازنشسته را با 20 هزار و 200 تومان تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار داده است.

ربیعی با بیان این‌که ارتقای خدمات و بهبود وضعیت درمان کشور از اصلی‌ترین برنامه‌ها و رویکردهای دولت تدبیر و امید است، گفت: با توجه به هزینه‌های سنگین خدمات پزشکی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های تابعه با همکاری متولیان امور سلامت کشور تلاش دارند تا با برنامه‌ریزی و تدوین برنامه‌های مناسب و تخصیص اعتبارات لازم سهم بیمار از هزینه‌های درمان را به 30 درصد برسانند. این در حالی است که گزارش‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر پرداخت از جیب بیماران حدود 70 درصد هزینه‌های درمانی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: پژوهش‌ها و نظرسنجی‌های صورت گرفته در این زمینه بیانگر آن است که در شرایط کنونی بخشی از حقوق بازنشستگان صرف درمان و هزینه‌های دارویی آنان می‌شود. به همین علت برای کاهش پرداخت هزینه‌های درمانی این قشر جامعه و رفع دغدغه‌ها و نگرانی آنان، تمامی بازنشستگان و خانواده آنان تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار گرفته‌اند تا به وسیله این بیمه، بخشی از هزینه‌های درمانی آنان پوشش داده شود. به گفته دکتر ربیعی هم‌اکنون بیش از 2 میلیون بازنشسته و مستمری‌بگیر و خانواده آنان تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان آتیه‌سازان حافظ هستند.

وی تأکید کرد: سازمان‌های بیمه‌گر باید شرایطی را فراهم کنند تا برخی از بازنشستگان و مستمری‌بگیران به دلیل وضعیت جسمانی و کهولت سن که نیازمند مراقبت‌های بهداشتی هستند، بتوانند به خدمات درمانی و بیمارستانی دسترسی آسانی داشته باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بیمه درمان سلامت محور و افزایش سطح رفاه اجتماعی و کاهش هزینه‌های سنگین خدمات پزشکی از جیب مردم را از مهم‌ترین برنامه‌ها و اولویت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های بیمه‌ای تابعه در سال‌جاری و آینده عنوان کرد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: