جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 8 دی 1394     
انتقاد مدير عامل شركت كنترل كيفيت هوا از عدم برخورد با خودروهای فاقد معانیه فنی:
اهمال در برخورد با 420 هزار خودروی آلوده و فرسوده پایتخت

هیچ گونه اعمال قانونی بر یک میلیون موتورسیکلت تهران نداریم

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،مدير عامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران با تأكيد بر اين كه 80 درصد آلايندگي هواي تهران مربوط به خودروهاي ديزلي، خودروهاي كاربراتوري و موتورسيكلت هاست، گفت: در تمام بندهاي برنامه جامع مصوب 93 آلودگي هوا، عدم انجام برنامه ها يا كم كاري در اجراي آنها را مي بينيم و البته ميزان الايندگي هواي تهران نيز همين را مي گويد.

دكتر وحيد حسيني افزود: در شهر تهران، نزديك به 120 هزار دستگاه خودروي فرسوده و حدود 300 هزار دستگاه خودروي كاربراتوري توليد سال 82 و قبل از آن وجود دارد كه 10 درصد ناوگان خودرويي تهران را شامل می گردد ولي 50 درصد از آلودگي هواي تهران را باعث مي شود.

وي با اعلام اين که با وجود آن كه ادعا مي شود سال گذشته 310 هزار دستگاه خودرو از رده خارج شده اند اما سهم تاكسي هاي تهران از اين نوسازي بسيار ناچيز است و در تهران، سالانه تنها دو هزار دستگاه تاكسي نوسازي مي شوند، تأكيد كرد: اين در حالي است كه تاكسي ها، 3 تا 4 برابر خودروهاي عادي تردد دارند و در حال حاضر، 17 هزار دستگاه تاكسي فرسوده در تهران مشغول به كار هستند.

موتورسیکلت هایی در تهران تردد می کنند که بعضاً سند هم ندارند

مدير عامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران با اشاره به اين كه برنامه جامع آلودگي هوا، برنامه ارزاني نيست و اجرايي شدن این برنامه و اجراي تك تك بندهاي آن هزينه دارد و باید شامل سوبسيد شود،‌ اظهار كرد: اما فراموش نكنيم هر ريالي كه صرف كاهش آلودگي هوا مي شود، باعث سرمايه گذاري 15 برابري مي گردد، ضمن این که هيچ شهري نه تنها در ايران كه در جهان، نمي تواند صرفاً با بودجه خودش برنامه هاي مربوط به كاهش آلودگي هوا را پيش ببرد و نياز به بودجه ملي دارد.

دكتر حسيني با بيان اين كه علاوه بر خودروها، موتورسيكلت ها هم بايد مورد معاينه فني قرار بگيرند ولي هيچ گونه اِعمال قانوني بر روي موتورسيكلت ها نداريم، تصريح كرد: در حال حاضر، در تهران بالغ بر يك ميليون دستگاه موتورسيكلت عمدتاً 125     سي سي كاربراتوري داریم كه آلايندگي هر کدام از آنها، 4 برابر یک دستگاه خودرو است.

وي با تأكيد بر اين كه در محدوده منطقه 12،‌ روزانه 900 هزار تردد موتورسيكلت ثبت مي شود،‌ اضافه كرد: موتورسيكلت هايي كه در تهران تردد مي كنند، بعضاً سند هم ندارند و در نتيجه، جريمه آنها فايده اي ندارد، چون حتي صاحبان اين    موتورسيكلت ها نیز هرگز شناسايي نمي شوند.

آمار برخورد با 530 هزار خودروی آلاینده در تهران غلط است

مدير عامل شركت كنترل هواي تهران با اعلام اين كه ارائه آماري مبني بر برخورد با 530 هزار دستگاه خودروي آلاينده در 9 ماه امسال در تهران غلط است، گفت: بر اساس محاسبات دانشگاهي و علمي، يك خودروي كاربراتوري به ازاي هر كيلومتر پيمايش، 40 گرم آلودگي ايجاد مي كند، در صورتي كه يك خودرو با استاندارد يورو 2، براي هر كيلومتر پيمايش، كمتر از 3 گرم آلودگي توليد مي كند.

دكتر حسيني در پايان با تأكيد بر اين كه محاسبه تفاوت اين دو عدد با هم كه برخي آن را قبول ندارند، مدرك دكترا نمي خواهد و هر دانشجوي ترم اولي هم مي تواند آن را حساب كند، خاطرنشان كرد: به نظر من، پليس در برخورد با خودروهاي متخلف، دودزا و آنها كه معاينه فني ندارند، واقعاً اهمال كرده است و نتيجه آن را داريم مي بينيم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: