جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 7 دی 1394     
ناجا کمبود نیرو دارد

مهر: سردار سعید منتظر المهدی ظهر امروز دوشنبه در مراسم افتتاحيه همايش روسا و فرماندهان کلانتری‌ها و پاسگاه‌های استان زنجان با اشاره به اینکه جرم و شرارت، آرامش را در جامعه از بین می‌برد، اظهار کرد: متأسفانه شرارت در جامعه، ذهن و روان افراد را متزلزل کرده و سیمای جامعه را زشت می‌کند.

وی با بیان اینکه اعتماد عمومی سرمایه اجتماعی است، بیان کرد: امنیت اجتماعی، نقش بی‌بدیل در رشد و بالندگی جامعه دارد و توجه به جرم و کج‌روی از نان شب هم واجب‌تر است بنابراین برای تحقق امنیت اجتماعی از ظرفیت سرمایه‌های اجتماعی باید استفاده کرد.

سخنگوی ناجا با اشاره به اینکه ۱۰۰ سال پیش بلدیه و پلیس در کشور تشکیل شد و مأموریت پلیس مقابله و مداخله بود و در بحث پیشگیری جایگاهی نداشت، عنوان کرد: این در حالی است که بعد از هزاره سوم، مأموریت پلیس تغییر کرد و با رویکرد پلیس هوشمند وارد کار شد.

سردار منتظر المهدی تأکید کرد: امروز پلیس جایگاه خود را از پلیس نامتعارف به پلیس هوشمند تغییر داده و ادبیات پلیس نسبت به گذشته تغییر خاصی کرده است.

معاون اجتماعی ناجا افزود: روش‌های پلیس از سخت به نرم تبدیل‌شده و تعامل مردم با پلیس بیش از گذشته تقویت‌شده و از جایگاه چندوجهی به جایگاه تک‌بعدی و تک‌وجهی رویکرد خود را تغییر داده است.

جذب سرمایه اجتماعی در ناجا

سخنگوی ناجا، اصلی‌ترین مؤلفه در بحث جذب سرمایه اجتماعی را اعتمادسازی عنوان کرد و گفت: برای تحقق این امر باید پلیس با ادبیات خاص خود با مردم ارتباط برقرار کند.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری، ۳۰۰ هزار پرونده به کلانتری‌های کشور ارجاع داده شده است، گفت: از این تعداد، هشت هزار پرونده به مراکز مشاوره و مددکاری ارجاع شده و ۷۰ درصد منجر به صلح و سازش شده است.

کمبود نیرو در ناجا

سخنگوی ناجا با بیان اینکه در کشور ۳۰۰ هزار پلیس وجود دارد، افزود: با جمعیت ۷۵ میلیون کشور، تعداد نیروهای انتظامی بسیار کم است و باید در این خصوص ناجا تقویت شود.

سردار منتظر المهدی با بیان اینکه آموزش نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد، گفت: در این راستا ناجا به بحث پیشگیری از جرائم و آموزش اهمیت بیشتری می‌دهد.

وی با یادآوری اینکه کم‌محلی به مراجعه‌کنندگان به کلانتری‌ها بیشترین ضربه را به مردم می‌زند، تصریح کرد: باید تلاش شود با حاکم شدن ادبیات گفتگو و تعامل و مهربانی، هر چه بیشتر در خانواده‌ها از بروز بسیاری از ناهنجاری‌ها پیشگیری کرد که فرار از خانه در جامعه رخ ندهد و بسیاری از مسائل نیز با اهتمام و توجه مردم به‌ویژه در سطح خانواده‌ها به فرزندان قابل‌پیشگیری است.

سردار منتظر المهدی افزود: معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، دیده‌بان یک سازمان است که در این میان با رصد مشکلات و انعکاس آن به مسئولان، راهکارهای مناسب را چاره‌جویی می‌کند و تا کنون اقدامات خوبی هم انجام داده است.

وی تصریح کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته افزایش جرم و جنایت در جامعه ارتباط مستقیم با کاهش اعتماد عمومی، سرمایه و امنیت اجتماعی دارد که در این راستا تأمین سه مؤلفه در کاهش جرم و جنایت بسیار مؤثر خواهد بود.

سخنگوی ناجا افزود: خوشبختانه طی چند سال گذشته مشاوره در کلانتری‌ها نهادینه‌شده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: