جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 7 دی 1394     
تهران بیش از ۱۷ هزار تاکسی فرسوده دارد

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،رئیس سازمان نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران با تاکید بر اینکه تهران بیش از ۱۷ هزار تاکسی فرسوده دارد، گفت: برخی با آمارهای غلط قصد فرافکنی دارند.

عیسی محمدپور ، با اشاره به آمارهای متفاوتی که در خصوص تعداد تاکسی های فرسوده عنوان می شود، اظهار داشت: در تهران بیش از ۱۷ هزار تاکسی فرسوده وجود دارد که ۶ هزار و ۳۴۹ تاکسی پیکان، دو هزار و ۶۱۴ پژو ۴۰۵، دو هزار و ۶۳۲ دستگاه پراید، ۱۰۸ دستگاه هیوندای مدل ۷۰- ۷۱، ۱۹ دستگاه رنو ۲۱ و ۵ هزار و 293 دستگاه سمند فرسوده در ناوگان تاکسیرانی تردد می کنند که جمع این خودروها بیش از ۱۷ هزار است. جالب تر اینکه بیشتر تاکسی های سمند فرسوده در فرودگاه امام(ره) که دروازه ورودی کشور است، مشغول خدمات‌رسانی هستند.

وی افزود: این آمار بر اساس سیستم پلیس راهور به دست آمده و بر اساس پلاک هایی که شماره سریال های آن «ت» و شماره ایران ۱۱، ۲۲ و ۱۳ هستند. همچنین ۶۰۸ دستگاه ون غزال که به سن فرسودگی رسیده اند نیز در ناوگان تاکسیرانی مشغول خدمات‌رسانی است.

رئیس سازمان نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۳۰۰ دستگاه تاکسی نوسازی شده است، گفت: این ۳۰۰ دستگاه، تاکسی هایی هستند که رانندگان آن به صورت نقد تاکسی ها را خریداری و از تسهیلات پیش بینی شده استفاده نکرده‌اند.

محمدپور با اشاره به قرارداد شهرداری تهران با شرکت ایران خودرو در تاریخ ۲۹ شهریور ۹۴ مبنی بر نوسازی ۱۰ هزار تاکسی گفت: قرار بود ۴۰ درصد تاکسی ها پژوی ۴۰۵ و ۶۰ درصد سمند تحویل داده شود. همچنین تسهیلات پیش بینی شده برای کمک به رانندگان تاکسی نیز قرار بود بر اساس قرارداد ستاد سوخت با بانک صادرات مبنی بر ارائه تسهیلات به ۶۰ هزار خودروی فرسوده تامین شود.

به گفته وی، ستاد سوخت از بانک صادرات ۵۴ هزار فقره تسهیلات طلب داشته که مدیریت شهری به امید همین هماهنگی اقدام به قرارداد با خودروساز کرده است.

رئیس سازمان نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه بانک صادرات اعلام کرده است حاضر است تسهیلات لازم را به رانندگان تاکسی که دارای خودروی فرسوده هستند، بدهد، اما نه با سود ۱۵ درصد، اظهار کرد: این بانک اعلام کرده شرکت تاکسیرانی باید ۵۰ میلیارد تومان در این بانک سپرده گذاری کند و در مقابل ارائه هر تسهیلات یک میلیون تومان نیز به بانک کمک بلاعوض کند که چنین شرایطی امکان پذیر نیست. این در حالی است که بر اساس مصوبه شورای پول باید تسهیلات با سود ۲۱ درصد پرداخت شود. در این میان، ستاد سوخت دیگر برای اسقاط خودروهای فرسوده ۵ میلیون تومان پرداخت نمی کند و صاحبان تاکسی باید به دنبال مشتری خرید گواهی اسقاطشان باشند.

محمدپور با بیان اینکه امیدی به نوسازی ناوگان تاکسیرانی تا پایان امسال به دلیل عدم همکاری بانکی که قرار است تسهیلات را به رانندگان تاکسی ارائه کند، نداریم، گفت: متاسفانه نوسازی ناوگان تاکسیرانی اولویت آخر است و به جای آنکه وام برای خرید خودرو به مردم داده شود، باید برای نوسازی این ناوگان تلاش می شد در این میان، برخی با ارائه آمار غلط، مدیریت خود را توجیه و فرافکنی می کنند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: