جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 11 تير 1393     
برنج شکم نمی‌آورد

باشگاه خبرنگاران: کربوهیدرات‌ها شامل نان، پاستا و برنج هستند که تامین کننده انرژی‌ روزانه هستند، استفاده از این مواد غذایی تحت شرایط ایده‌آل و صحیح، می‌تواند بهترین نتیجه را برای بدن داشته باشد.

دکتر محمد جواد حسین زاده، متخصص تغذیه گفت: برنج منبع کربوهیدرات خوبی برای تامین انرژی است و استفاده از برنج سبوسدار بهترین حالت استفاده است که متاسفانه در پروسه تولید این سبوس از برنج جدا می‌شود.

وی ادامه داد: نحوه تهیه برنج و موادی که همزمان با طبخ برنج به آن اضافه می‌شود، در تعیین میزان کالری آن موثر است هر گرم برنج بطور متوسط چهار کیلو کالری انرژی دارد و معمولا هنگام پخت آن مقادیر بالایی روغن اضافه می‌شود که هر گرم روغن 9 کیلو کالری انرژی دارد که در مجموع، مقدار کالری دریافتی از یک گرم برنج را بالا می‌برد.

این متخصص تغذیه گفت: مکانیسم چاقی و اضافه وزن، بستگی به کالری دریافتی، میزان فعالیت بدنی و متابولیسم پایه فرد دارد، همچنین در چاقی افراد، شرایطی از قبیل نوع هورمونهای بدن که در مردان و زنان متفاوت است و این شرایط نوع پخش شدن چربی در بدن را تعیین می‌کنند.

دکتر حسین‌زاده در پایان گفت: چاقی شکمی ریسک ابتلا به ناراحتی‌های قلبی – عروقی را بالا می‌برند و در آقایان نوع هورمونها و بافت چربی بدن به گونه‌ایی است که بیشتر در معرض ابتلا به چاقی شکمی هستند البته در این میان نمی‌توان چاقی شکمی را تنها به برنج نسبت داد و عوامل ذکر شده در بالا در بروز اینگونه چاقی دخیل هستند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: