جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 7 دی 1394     
ربیعی: بدهی‌ها تسویه می‌شود

 
تسنیم: علی ربیعی در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه با وزیر بهداشت که در بیمارستان شوریده برگزار شد، اظهار داشت: برای اینکه بیمه‌ها بتوانند همگام با تحولاتی که در طرح تحول نظام سلامت صورت پذیرد، حرکت کنند، ایده پردازی‌های مختلفی صورت می‌گرفت.

وزیر رفاه امضای تفاهم نامه اخیر را حاصل تجربه‌های بین المللی دانست و گفت: در برخی از کشورها، عامل سوم بین ارائه دهندگان و خریداران خدمت وجود دارد که در ایران نیز این الگو اجرا شد.

ربیعی گفت: یک قانون 12-10 ساله که براساس آن بیمه‌ها بتوانند بدهی خود را به موقع پرداخت کنند، معطل مانده بود و با امضای این تفاهم نامه که تدبیری در دولت تدبیر و امید بود، این قانون، اجرایی می شود.

وی افزود: بنا بر این تفاهم نامه، بیمارستان‌های دولتی اسناد خود را به بانک رفاه تحویل می‌دهند و 60 درصدی که بیمه‌ها باید ظرف مدت 15 روز پرداخت کنند توسط بانک پرداخت می‌شود بنابراین با امضای این تفاهم نامه، مشکل تأمین منابع برای بیمارستان های دولتی و تأمین اجتماعی برطرف می‌شود.

به گزارش وزارت بهداشت، ربیعی بخشی از بدهی های بیمه‌ها به وزارت بهداشت را مربوط به دولت دانست و گفت: در حال پیگیری هستیم تا بتوانیم این منابع را تأمین کنیم و برای بخشی از این بدهی‌ها که مربوط به سازمان تأمین اجتماعی است، تدابیری اندیشیده ایم و بدهی‌های این سازمان، به بیمارستانها تا پایان اردیبهشت و بدهی مربوط به داروخانه‌ها و پزشکان خصوصی، مرداد‌ماه پرداخت شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در بیمه سلامت با مشکلات بودجه دولت و در بخش بیمه تأمین اجتماعی با مشکلاتی مانند جمع آوری نقدینگی از بازار و سهمی که دولت باید پرداخت می کرد، روبرو بودیم.

ربیعی خاطرنشان کرد: با تدابیر اندیشیده شده و همکاری وزیر بهداشت، تأمین مالی از طریق بانک از طریق این تفاهم نامه انجام می‌شود و امیدواریم بتوانیم بدهی‌های بیمه تأمین اجتماعی را تا مهرماه  تسویه کنیم و فکر می‌کنم تا یکی دو هفته آینده، شاهد این اتفاق خواهیم بود و پس از مهرماه نیز بر اساس این تفاهم نامه عمل خواهد شد تا یک معضل دیرین در نظام تأمین منابع مالی بین بیمه و بخش درمان دولتی، برطرف شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: