جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 7 دی 1394     
خط ۶ مترو تهران طبق برنامه زمانبندی پيش می‌رود

به گزارش گروه حمل ونقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، عضو هيئت مديره و معاون عمراني شركت مترو تهران و حومه تاكيد كرد كه پروژه خط شش مترو با جديت و طبق برنامه زمانبندي در دست احداث است.

مهندس سيدمهدي پورهاشمي در مراسم تكريم مجري خط شش مترو و معارفه سرپرست مجري اين خط كه امروز در حضور مديران و كاركنان مترو پيمانكاران و مشاورين پروژه برگزار شد با اشاره به سياست هاي ابلاغي و راهبردي اقتصاد مقاومتي از سوي رهبرمعظم انقلاب، بر اهتمام شركت مترو براي اجرايي كردن اهداف مدنظر اين سياست ها منجمله تقويت و حمايت از صاحبان صنايع داخلي در پيشبرد صنعت مترو تاكيد كرد.

وي موفقيت هاي صنعت مترو تهران را مديون مديريت جهادي دانست و افزود: امروز در زير سطح تهران، كارگران و مهندسين ايراني براي فرداي بهتر و آسايش شهروندان تلاش مي كنند و بر اين باوريم كه با همت جهادي همكاران و همراهي پيمانكاران و مشاورين مي توانيم مطابق با برنامه زمانبندي، پروژه خط شش مترو تهران را به سرانجام برسانيم.

معاون عمراني شركت مترو تهران به آلودگي هواي تهران اشاره كرد و افزود: تصور كنيد اگر زيرساخت مترو در تهران نبود امروز شهروندان تهراني با چه شرايط به مراتب سخت تري مواجه مي شدند؛ خرسنديم كه با رويكرد مثبت مديريت شهري براي توسعه مترو تهران و حمايت عزيزان خواهيم توانست بخشي مهم از نگراني هاي مردم در حوزه حمل و نقل عمومي را در اين كلانشهر از طريق تكميل خطوط در دست ساخت، منجمله خط شش برطرف كنيم تا سلامت آيندگان بيش از اين در معرض تهديد نباشد.

پورهاشمي در بخش ديگري از سخنان خود خواستار جديت و هماهنگي بيش از پيش پيمانكاران و مشاورين با سياست هاي كاري شركت مترو تهران شد وگفت: مسئوليت خود را فداي هيچ چيز ديگري نمي كنيم و اگر در مسير پيشبرد كار و تحقق تعهدمان در تحويل اين پروژه به مانعي برخورد كنيم بي تعارف از آن عبور خواهيم كرد و همراهي در اين مسير مستلزم پويايي و تحرك است.

در اين مراسم با اهداي لوحي از خدمات مهندس آرمان رضا محدث مجري سابق پروژه خط شش مترو تهران تقدير و در حكم جداگانه اي وي به عنوان مشاور معاونت عمراني شركت مترو و مدير برنامه ريزي و پيگيريهاي اجرايي پروژه هاي معاونت عمراني منصوب و حكم دكتر صادق طريق ازلي به عنوان سرپرست مجري خط شش مترو به وي اعطا شد.

خط ۶ متروي تهران با ظرفيت جابجايي روزانه بيش از يك ميليون مسافر داراي ۳۱ كيلومتر طول و ۲۷ ايستگاه بوده كه از جنوب شرقي تهران در دولت آباد تا سولقان در شمال غربي امتداد مي يابد و در طول مسير مناطق و محدوده هاي جمعيتي مهم شهر نظير خيابان ۱۷ شهريور، ميادين خراسان، شهدا، امام حسين (ع)، سپاه، هفتم تير، وليعصر(عج(را پوشش مي دهد.

به دليل اين كه اين خط با تمامي خطوط متروي تهران، ايستگاه تقاطعي خواهد داشت مي تواند در توازن شبكه مترو نقش مهمي را ايفا كند.

تونل هاي بخش شمالي خط ۶ به روش NATM و تونل هاي بخش جنوبي با ۷۰ درصد پيشرفت به صورت مكانيزه (TBM) در حال اجراست؛ در حال حاضر عمليات اجرائي ايستگاه ها در جريان بوده و بسته به مورد در مراحل مختلف پيشرفت قرار دارند. عمق (تراز) خط ۶ بسته به موقعيت از كمترين در دولت آباد كه ۱۴ متر مي باشد تا بيشترين در ميدان وليعصر(عج) با ۳۷ متر عمق متغير است.

مطابق برنامه ريزي ،بهره برداري از خط ۶ در انتهاي سال ۹۵ و اوايل سال ۹۶ امكان پذير خواهد شد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: