جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 7 دی 1394     
تجهیز 10ورودی بازار به دوربین های نظارتی و پلاک خوان موتورسیکلت

به گزارش گروه حمل ونقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران با اشاره به برخورد با موتورسیکلت ها در محدوده بازار تهران گفت: 10ورودی به محدوده بازار تهران طی یک ماه آینده با دوربین های نظارتی و پلاک خوان موتورسیکلت کنترل خواهد شد. به همین منظور 10 پارکینگ هم برای ساماندهی موتورسیکلت ها در این محدوده در نظر گرفته شده است.

سردار محمدرضا علیپور ، با بیان اینکه ورودی های میدان امام خمینی(ره) به خیابان ناصر خسرو و باب همایون، خیابان خیام به صوراسرافیل و ناصر خسرو و همچنین ورودی به میدان 15خرداد و درنهایت گلوبندک به 15خرداد در این طرح نقاط هدف است که نسبت به کنترل موتورسیکلت ها و هوشمندسازی ورودی های فوق اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه همزمان و با مشارکت اصناف نسبت به هدایت موتورسیکلت ها به پارکینگ های تعریف شده اقدام شده و این اقدام استمرار دارد، ادامه داد: به همین منظور از پارک موتور سیکلت ها در خارج از محل های تعریف شده، جلوگیری و موتورسیکلت های متخلف توسط راهور و پلیس انتظامی به پارکینگ ستاد ترخیص انتقال داده می شوند.

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران با اشاره به اینکه در محدوده ورودی به مدخل های اصلی بازار در خیابان های مولوی، خیام، 15 خرداد و مصطفی خمینی تعداد 10 معبر ورودی وجود دارد، اضافه کرد: از این مدخل ها برای تسهیل عبور و مرور وسائط نقلیه امدادی و اورژانسی بهره گیری می شود. البته متاسفانه برخی با سوء استفاده از این درها اقدام به ورود موتورسیکلت های خود به محدوده کرده و باعث مزاحمت و آلودگی صوتی و هوا می شوند که با آنها برخورد خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه برحسب مصوبه شورای شهر تهران باید از ورود موتورسیکلت ها جلوگیری شده و صرفا به وسائط نقلیه امدادی و اورژانسی اجازه ورود داده می شود، خاطرنشان کرد: در حال ساماندهی و بازبینی مجوزهای ورود به بازار هستیم به طوری که در کمیته بازنگری و صدور مجوز این بررسی ها برحسب درخواست متقاضیان بررسی می شود.

علیپور با بیان اینکه اصلاح ساختار و هوشمندسازی و زیباسازی این ورودی های مهم توسط شهرداری منطقه 12 و معاونت حمل و نقل ترافیک در حال ارزیابی و مراحل نهایی خود را برای اجرایی شدن می گذراند، ادامه داد: با اجرای این طرح ورود موتورسیکلت ها با رعایت قوانین به محدوده بازار تهران انجام می پذیرد که با ساماندهی این ورودی ها شاهد انضباط ترافیکی در این محدوده خواهیم بود.

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران با اشاره به اینکه چگونگی ورود موتورسیکلت و خودرو ها در کمیته امور حمل و نقل ستاد طرح انضباط شهری ساماندهی می شود، خاطرنشان کرد: در برخی ورودی ها و حسب میزان پارکینگ های این محدوده اقدام به صدور مجوز خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه این طرح طی یک ماه آینده عملیاتی می شود، ادامه داد: با استقرار گیت های هوشمند، دوربین های نظارتی و پلاک خوان و اصلاح هندسی پارکینگ موتورسیکلت ها به ساماندهی خواهیم پرداخت. به طریقی که در حال حاضر 6 پارکینگ غیر از پارکینگ های سازمانی در خیابان های ناصرخسرو و سعدی جنوبی و همچنین 4 پارکینگ حاشیه ای در حال درنظر گرفته شده است .

علیپور در پایان خاطرنشان کرد: در داخل این محدوده از وسائط حمل و نقل عمومی دارای مجوز و تعریف شده برای جابه جایی افراد سالمند و ناتوان و نیازمند به مرکب استفاده می شود که این مهم از سوی شهرداری منطقه 12 انجام می شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: