جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 7 دی 1394     
تحمل آلودگی برای مردم شهر ری سخت شده است

شهر ری محل تردد اتوبوس و مینی بوس از رده خارج شده است

به گزارش گروه اخبار مناطق 22 گانه شهرداری نیوز ،منصور کتانباف شهرداری منطقه 20 درباره آلودگی و مشکلاتش گفت:اوایل صبح شرایط هوا بسیار بد است و دود وآلودگی هوا با چشم غیر مسلح به خوبی دیده می شود و این در حالی است که وضعیت هوا هر سال در شهر ری به این سمت و سو می رود.

 آمارهای آلایندگی وضعیت را چگونه نشان می دهند؟

بر اساس جدولی که روزانه از ایستگاه های سنجش آلایندگی دریافت می کنیم میزان آلایندگی در روز گذشته بر روی شاخص 180بوده است که البته گزارش نشان می دهد میزان آلایندگی  در نقاط دیگری از شهر ، بدتر از شهر ری هم بوده  اما شرایط  آلودگی در این منطقه هم برای مردم مشکلات جدی رقم زده است.

چه مسائلی آلودگی هوا را در شهر ری تشدید کرده است؟

متاسفانه در شهر ری تعداد قابل توجهی اتوبوس و مینی بوس ها از رده خارج داریم که در حال فعالیت هستند ؛ این در حالی است که شرایط ایمنی و آلایندگی این خودروها بسیار خطرناک است و  اجازه تردد بین جاده های شهری را ندارند به طوری که  عمرشان آنجا تمام شده است اما آنها را به شهر ری آورده اند و استفاده می کنند.

چرا جلوی تردد این خودرو ها گرفته نمی شود؟

کافی است به ایستگاه های مینی بوس شهر ری سری بزنید ؛ به جرات می توان گفت سن 90 درصد مینی بوس ها مربوط به 45 سال پیش است. بخشی از اتوبوس های خصوصی که کار سرویس کارخانه جات ، ادارت و شرکت ها را انجام می دهند همان اتوبوس هایی هستند که اجازه تردد بین شهری را به دلیل آلایندگی ندارند.

چه ارگانی مسئول این وضعیت است؟

شهرداری هم به تنهایی نمی تواند کاری کند چرا که یک دست صدا نمی دهد. ستاد سوخت و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی باید فکری به حال این وضعیت کند. مسئولین ناوگان نوسازی باید این خودرو های فرسوده را از ناوگان حمل و نقل عمومی خارج کنند و خودرو های عمومی برای استفاده مردم سازگار با محیط زیست باشد.

وضعیت آلایندگی صنایع در منطقه 20 چگونه است؟

صنایع آلاینده در جنوب شهر تهران حضور جدی دارند. فعالیت  پالایشگاه ، کارخانه جات سیمان ، کارخانه جات ذوب فلزات موضوعی است که باید متولیان امر محیط زیست باید به آن توجه کنند.

به نظر شما در چنین شرایطی برای کاهش آلودگی، شهرداری باید چه اقدامی انجام دهد؟

واقعیت آن است که شهرداری از ماه ها قبل فعالیت خود را در این راستا آغاز کرد . آنچنان که در این ایام شهرداری تهران بر فعالیت محوری «آسمان آبی ، زمین پاک» تاکید داشت و به دنبال اجرای طرح خط سفید بود به طوی که اگر این اتفاق جمعی بود به طور حتم یکی از مواهب آن کاهش آلودگی بود.

چه باید کرد؟

هنوز هم مردم اصلی ترین نقش را بر عهده دارند. باید مردم به استفاده از خودرو های  عمومی تشویق شوند . نگاهی به وضعیت اتوبان ها و معابر شهر نشان می دهد 80 درصد خودرو ها تک سرنشین هستند. موتورسیکلت ها هم به این وضعیت دامن زده اند و تردد خارج از کنترل و ضوابط  موتورهایی که هر کدام چند برابر خودرو آلودگی تولید می کنند ، سبب پایدار شدن آلودگی هوای شهر ری شده است.آثار این اتفاق هم به طور مستقیم متوجه مردم بوده  که منجر به افزایش مشکلات تنفسی ، سوزش چشم و عارضه های جدی شده است.

آقای کتانباف به عنوان شهردار منطقه 20 راه حلی دارید؟

هر چند تبادل سفر شهری از طریق وسایل حمل و نقل عمومی ممکن است زمان بیشتری را از افراد بگیرد اما خودروی شخصی را در این روزهای آلوده کنار بگذاریم و این کاری است که شخصا انجام می دهم و در این روزهای آلوده  با صرف زمان بیشتر با وسایل حمل و نقل عمومی تردد می کنم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: