جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 6 دی 1394     
قلعه‌نویی استقلالی است اما...

 

تسنیم: محمد بنا در پاسخ به این سؤال که حضور «امیر قلعه‌نویی استقلالی» در خانه کشتی و دیدارش با «محمد بنای پرسپولیسی» چطور رخ داد، اظهار داشت: درست است که قلعه‌نویی استقلالی است اما او اکنون قرمز می‌پوشد و سرمربی تیم پرطرفدار تراکتورسازی تبریز است. من، ملی فکر می‌کنم و بحث پرسپولیس و استقلال برایم مهم نیست.

وی افزود: امیر قلعه‌نویی به‌عنوان یک ورزشکار و یک مربی به خانه کشتی آمد و حضورش نیز سرزده بود. من دوست داشتم او در زمان تمرینات می‌آمد تا تمرینات تیم را مشاهده می‌کرد. با این حال از قلعه‌نویی تشکر می‌کنم و خوشحال هستم و دوست دارم محیط ورزش طوری باشد که همه بتوانند به هم کمک کنند. این روزها نیاز است تا ورزشکاران و مربیان به بهداد سلیمی سر بزنند و جویای احوال او باشند.

سرمربی تیم ملی فرنگی در خصوص مصدومیت هادی علیزاده پورنیا در تمرینات خاطرنشان کرد: شدت تمرینات این روزها افزایش پیدا کرده ولی چون تمام ذکر و فکر ما به بالاترین نقطه است همه با هم تلاش می‌کنیم. در این مسیر سختی‌ها و مصدومیت‌ها نیز جزیی از کار است. متأسفانه کتف علیزاده در تمرینات در رفت و او راهی قم شد. امیدوارم او به جام تختی برسد و خیلی از این موضوع ناراحتم که چرا این کشتی‌گیر به این میزان بدشانس است. او پیش از این نیز کتف و پایش مصدوم بود و باز هم دچار این مصدومیت شد. جام تختی یکی از مراحل انتخابی تیم ملی است و اگر وی به این مسابقات نرسد رسیدن به المپیک برایش کمی سخت خواهد بود. ضرب‌خوردگی در کشتی کمی طبیعی است اما به‌نظرم با عشق و علاقه همه چیز را می‌توان تحمل کرد.

بنا در خصوص غیبت حاجی‌پور در تمرینات عنوان کرد: حاجی‌پور با اجازه من اردو را ترک کرده و پس از باختش در ‌آذربایجان درخواست داشت به شهرش برود و در آنجا تمرین کند. او در جام باشگاه‌ها هم قرار نبود کشتی بگیرد و قرار بود سیمینوف روس به ایران بیاید اما در نهایت به‌دلیل برخی مشکلات و غیبت سیمینوف، حاجی‌پور کشتی گرفت اما به‌دلیل اینکه آماده نبود شکست خورد. به هر شکل ما پس از حمید سوریانِ آماده، این روزها سامان عبدولی که در این مدت بسیار خوب کار کرده و مهرداد مردانی جوان را داریم که باید راه را برای آنها هموار کنیم.

وی اضافه کرد: در وزن 59 کیلوگرم پاپی نیز حضور دارد که تکلیفش را باید مشخص کند اما اولویت اصلی برای ما فعلاً عبدولی و مردانی هستند که بعد از حمید سوریان از سایر نفرات جلوترند. یک کشتی‌گیر از خوزستان هم در رده جوانان حضور دارد و قرار است به اردوی بعد دعوت کنیم تا در این وزن با مشکل مواجه نشویم و به‌نوعی آینده‌نگری انجام دهیم.

بنا گفت: در 66 کیلوگرم، 4 کشتی‌گیر خوب داریم که همگی شرایط ایده‌آلی دارند و رقابت خوبی در این وزن شکل گرفته است. در سایر اوزان نیز شرایط همین‌گونه است و در تمامی این اوزان رقابت روز به روز بیشتر می‌شود و امیدوارم در جام تختی کشتی‌های تماشاگرپسندانه‌ای را ببینیم. آنچه مشخص است اینکه تا المپیک باید با همین نفرات و کسانی که در جام تختی خوب کار خواهند کرد سپری و البته پیش از آن نیز سهمیه‌های باقی‌مانده را کسب کنیم. ما تا پیش از جام تختی در تورنمنتی حضور پیدا نخواهیم کرد و در این مسابقات نیز به‌جز 7 کشتی‌گیر سایر نفرات روی تشک می‌روند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در خصوص شرایط فدراسیون کشتی تصریح کرد: شرایط فدراسیون و گرفتاری‌های آن بسیار زیاد است و در سال المپیک این گرفتاری‌ها بیشتر از قبل شده است. باید توجه به تیم ملی در این سال بیشتر شود و دقت تمامی مسئولان ورزش روی تیم بزرگسالان باشد. رسول خادم سعی و تلاش خود را می‌کند و ما نیز کمک و فدراسیون را همراهی می‌کنیم و جایی را نیز پیدا کرده‌ایم و به ما کمک کنند تا باری از دورش فدراسیون کم شود.

بنا افزود: از مسئولان دل کنده و دیگر فریاد نخواهیم زد. خواسته‌های نابجایی نداریم که مسئولان ورزش نتوانند اجرا کنند اما تصمیم گرفته‌ایم دیگر داد نزنیم. ما وظیفه داریم تا نفس آخر وظایف خود را انجام دهیم و شرایط موجود را نیز درک می‌کنیم و تنها  به‌عشق سربلندی ایران کار خواهیم کرد. واضح است که به تیم‌هایی که می‌خواهند در المپیک افتخارآفرین باشند باید رسیدگی شود اما به‌نظر من مسئولان دولت و حتی وزیر ورزش همه چیز را نمی‌گویند. کاش سخنگوی دولت بگوید و اعلام کند "کشتی‌گیران بدون هیچ درخواستی بیایند و تلاش کنند و ما نمی‌توانیم کاری برای آنها انجام دهیم" تا ما هم تکلیف را بدانیم و مطمئن باشید با این شرایط دیگر توقعی هم نیست، به‌عنوان مثال در همین مسابقات پهلوانی کشتی‌گیران درخواست داشتند رئیس جمهور به مسابقات بیاید اما کاش اگر مسئولان نمی‌خواستند بیایند حداقل از طریق سخنگوی دولت اعلام می‌کردند" ما نمی‌آییم".

وی تأکید کرد: نمی‌دانم چطور است که زنگنه (وزیر نفت) اعلام می‌کند "همه چیز را گرفته‌اند و شرایط بد است و مشکل داریم" اما برای این‌گونه موارد کسی جوابگو نیست. ما نوکر مردم هم هستیم اما دولت باید با همه مشکلات کنار بیاید. این دولت، دولت کشوری مثل سوئیس نیست که همه چیز بر وفق مراد باشد. ما آدم منطقی هستیم و می‌دانیم همه دنیا به ما نگاه می‌کنند و می‌خواهند ما را بزنند و در این کشور، رئیس دولت شدن هنر می‌خواهد. به‌اعتقاد من نباید تنها دل به برجام بست و سایر موارد را رها کرد. هر چیز در جای خودش خوب است اما کاش به‌اندازه‌ای که به برجام اهمیت می‌دهند به ورزشکاران هم رسیدگی کنند و این‌گونه در سال المپیک ورزشکاران رها نمی‌شدند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان خاطرنشان کرد: همه می‌دانند که من حرفم را به‌صراحت می‌زنم. نه‌اینکه بخواهم انتقاد کنم اما معتقدم باید هر فردی وظیفه خود را بداند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: