جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 10 تير 1393     
واکنش نتانیاهو به نقشه مرزی داعش

تسنیم: نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفت وگو با شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، بار دیگر ادعا کرد که اکنون بزرگترین تهدید برای جهان، دستیابی ایران به سلاح هسته ای است.

 نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفت وگو با شبکه  تلویزیونی فرانس 24، بار دیگر ادعا کرد که اکنون بزرگترین تهدید برای جهان، دستیابی ایران به سلاح هسته ای است.

مجری شبکه تلویزیونی فرانس 24، در ابتدا به تحولات جاری در عراق اشاره و این پرسش را از وی پرسید که آیا داعش قادر است نقشه خاورمیانه را تغییر دهد؟ که نخست وزیر رژیم صهیونیستی پاسخ داد: بله.

وی افزود: چرا که نه. با توجه به بحران کنونی در عراق و سوریه، عملا می توان گفت که توافقنامه  ساکس-پیکو دیگر وجود ندارد.این مرزها اکنون پس از یکصد سال از هم فروپاشیده اند و باید اعتراف کرد که مرزهای نو در حال ترسیم است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: این خطر فقط کشورهای اسلامی را تهدید نمی کند بلکه این خطر وجود دارد که این درگیری ها به همه مناطق گسترش یابد و همه  منطقه را به کام خود بکشاند.

نتانیاهو اظهار داشت: اوضاع بسیار حساس و در عین حال پیچیده ایست و به همین علت من معتقدم که اسراییل باید بیش از پیش مراقب همه ی تحولات باشد."

نتانیاهو  همچنین گفت: متاسفانه ما از همین الان شاهد پیامدهای این درگیری در دروازه های اسرائیل هستیم که نمونه  بارز آن درگیری های اخیر در بلندی های جولان است. چندی پیش شاهد ربوده شدن 3 اسرائیلی به دست شبه نظامیان حماس بودیم که خود این ماجرا نیز از پیامدهای شوم این درگیری هاست. به نظر من تا دیر نشده است، همه جهان باید دست به دست هم بدهند تا با پدیده  شوم ستیزه‌جویی اسلامی مقابله کنند.

رییس حزب لیکود رژیم صهیونیستی در ادامه با تکرار ادعاهای خود درباره موضوع هسته ای ایران گفت:اکنون خطر واقعی برای جهان ایران است. مهمترین مساله کنونی این است که کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا با توجه به حوادثی که در منطقه و عراق وجود دارد با امضای توافقنامه هسته ای با ایران،به این کشور همکاری نکنند یا بهتر بگویم پاداش ندهند. به نظر من این توافقنامه به منزله پاداشی به ایران خواهد بود زیرا این گونه تهران می تواند ظرف چند هفته یا چند ماه به سلاح هسته ای دست یابد. اگر ایران هم به سلاح هسته ای دست یابد، فاجعه ای بزرگ برای نه تنها غرب، نه تنها کشورهای عربی بلکه کل جهان رخ خواهد داد.

در ادامه گفت گوی فرانس 24 با نتانیاهو  مجری این شبکه نظر وی را درباره  همکاری غرب با ایران در خصوص سرکوبی داعش در عراق جویا شد.

نتانیاهو در بخش دیگری از این مصاحبه درباره همکاری غرب با ایران در مبارزه با داعش مدعی شد: درست است که نباید اجازه داد گروه ستیزه جوی داعش در عراق ریشه بدواند اما از طرفی نباید هم گذاشت که ایران عراق را مانند سوریه و لبنان به تصرف خود در آورد. نباید به علت نیازهای تاکتیکی که در این مقطع زمانی در عراق حس می شود به ایران قدرتی داده شود که به واسطه آن بتواند بعدا جهان را تغییر دهد. دستیابی آیت الله های حاکم بر ایران به سلاح های هسته ای اشتباهی وحشتناک خواهد بود و در نتیجه باید به هر قیمتی که شده از آن جلوگیری کرد.

مجری فرانس 24 در پایان نظر نتانیاهو را درباره  درخواست احتمالی اردن از اسراییل برای مبارزه با گروه داعش جویا شد. نتانیاهو گفت: جامعه  جهانی باید از اردن برای مقابله با داعش حمایت کند.اردن کشوری عرب و میانه رو است که با اسرائیل نیز توافقنامه صلح امضا کرده است. اردن از ارتش قوی و منسجمی برخوردار است و می تواند از خود در برابر چنین گروهی دفاع کند.اما به طور کلی ما برای تقویت اردن کمک خواهیم کرد زیرا با این کشور توافقنامه امنیتی داریم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: