جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 5 دی 1394     
آلودگی هوا در اکثر شهرهای چین به مرز هشدار رسید

به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز، شهرهای بیش تری در چین با اولین وضعیت هشدار آلودگی مواجه شده اند در حالی که پایتخت این کشور، پکن در ماه جاری دو بار از مرز هشدار آلودگی هوا گذشته است.

مقامات استان شاندونگ در شرق چین پس از اعلام سطح بالای چگالی ذرات معلق در هوا در مدتی بیش تر از 24 ساعت، در چهار شهر وضعیت هشدار را اعلام کرده است. دفتر حفاظت از محیط زیست شاندونگ اعلام کرد که وضعیت قرمز پنج شنبه شروع شده و تمام مهدکودک ها، مدارس ابتدایی و راهنمایی تعطیل شده و کار ساخت و ساز ساختمان ها و جاده ها و یا تخریب نیز متوقف شده است.

آلودگی هوا در چین پس از سه دهه رشد اقتصادی اکنون بسیار جدی شده است. طی سال های اخیر دولت این کشور با آگاه شدن هرچه بیش تر شهروندان در پی حل این مشکل برآمده است.

مقامات هواشناسی در استان هبی که در نزدیکی پکن قرار دارد و آلوده ترین شهر چین شناخته می شود در روز سه شنبه اولین وضعیت هشدار را اعلام کردند. شهرهای واقع در این استان، شینگتان و هاندان اقدام به کنترل ترافیک کرده اند تا نیمی از خودروها را از جاده بیرون کنند.

اولین وضعیت هشدار در شهر بندری تیانجین که در نزدیکی پکن قرار دارد نیز روز پنج شنبه پس از سه روز به پایان رسید.

اولین وضعیت قرمز در شهر پکن نیز در ماه دسامبر اعلام شد. این شهر قبلا نیز دارای سطح بالایی از آلودگی بود اما مقامات محیط زیست اعلام کرده بودند که برای اعلام وضعیت هشدار، مدل آن ها باید سه روز یا بیش تر سطح بالای آلودگی را در شاخص کیفیت هوا پیش بینی کند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: