جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 3 دی 1394     
نکته‌ی ظریف در اتفاقات «90»

ایسنا: دکتر داوود نعمتی انارکی  در پاسخ به این پرسش که آیا مصاحبه با وزیر امور خارجه کشورمان توسط برنامه «90»، بدون هیچگونه هماهنگی با شبکه سه انجام شده بود؟ گفت: همان‌طور که روز گذشته هم در اطلاعیه‌ صداوسیما اعلام کردیم، دعوت از شخصیت‌ها و رجل سیاسی کشور و گفت‌وگو با آن‌ها، از قواعد سازمان تبعیت می‌کند و باید با هماهنگی مدیر شبکه و مدیر گروه به عنوان مقام تشخیص صورت بگیرد که در موضوع گفت‌وگوی برنامه آقای فردوسی پور با وزیر محترم امور خارجه این فرآیند اتفاق نیفتاده و آنچه رخ داده، خارج از این فرآیند بوده است.

مدیر کل روابط عمومی سازمان صداوسیما در ادامه تصریح کرد:‌ آقای فردوسی‌پور به صورت تلفنی و پیامکی و بدون هماهنگی درخواست این گفت‌وگو را مطرح کرده است و اینکه گفته شده مسئولان شبکه ماه‌ها با تلاش و پیگیری و سماجت برای انجام این مصاحبه اصرار داشته‌اند و پیگیری پی در پی کرده‌اند، صحت ندارد.

نعمتی همچنین بر تناسب محتوای برنامه با تعریف شبکه و برنامه‌ تولیدی تاکید کرد و گفت: نکته‌ای که باید به آن تاکید کنم این است که فارغ از قوانین و مقررات رسانه‌ای و برنامه‌سازی، در سازمانی مثل صداوسیما از حیث مضمون و تولید محتوا تمام دست‌اندرکاران برنامه های رادیو و تلویزیونی باید بنا به ماهیت و ماموریت تعریف شده خود دست به تولید بزنند؛ یعنی برنامه «90» خارج از حوزه تخصص و موظفی خود که بحث مسائل ورزشی کشور و مشخصا فوتبال است به سراغ یک موضوع و یک شخصیت غیر مرتبط رفته است؛ قاعده‌ای که در همه رسانه‌ها از جمله خبرگزاری‌ها، مطبوعات و حتی رسانه‌های بین‌المللی نیز وجود دارد و همه خود را ملزم به رعایت آن می‌دانند.

نعمتی در پایان خاطرنشان کرد: نکته ظریف بحث اتفاقات برنامه 90 این است که هیچ فرد حقیقی و حقوقی و هیچ محتوای رسانه‌ای فراتر از قانون نیست. برنامه 90 و مجری آن از سرمایه های رسانه ملی هستند اما هیچ سرمایه ای فراتر از قانون نیست و تابع قانون بودن همچون رعایت قوانین بازی فوتبال معتبر و معیار است و 90 نیز صد در صد تابع قوانین تولید و پخش رسانه است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: